وجود بیش از ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: بیش از ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد امروز _چهارشنبه هجدهم مهر_ در نشست تخصصی اقتصاد میراث‌فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی کردستان، اظهار کرد: بخش دولتی توان نگهداری بناهای تاریخی را ندارد و به ناچار باید بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

وی افزود: تعدادی از بناهای تاریخی استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که هم از طریق صندوق احیا و توسعه بناهای تاریخی و هم ماده ۲۷ می‌توان آن‌ها را واگذار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه هفت بنای تاریخی استان تاکنون واگذار شده است، گفت: در استان کردستان در حوزه سرمایه‌گذاری کارهای زیادی صورت نگرفته و این کاستی‌ها از گذشته وجود داشته است.

مهرزاد ادامه داد: بخش خصوصی در استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر ضعیف عمل کرده است که باید این نقص برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی در کردستان وجود دارد و این استان دارای موهبت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است که باید در راستای رونق اقتصاد گردشگری از آن‌ها بهره گرفت.

۲۱ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق توسعه و احیا قرار دارد

گولان فرزامی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز اظهار کرد: اقتصاد میراث‌فرهنگی امروزه یکی از مباحث مهمی است که در دنیا حرف اول را می‌زند و گردشگران بیشتر به سمت بناهای تاریخی جذب می‌شوند.

وی افزود: ما در کشور هنوز نتوانستیم بر مقوله اقتصاد میراث‌فرهنگی کار کنیم و از آن بهره بگیریم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۲۱ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی قرار دارد که هفت مورد در گذشته از طریق ماده ۲۷ واگذار شده و هشت بنا نیز آماده واگذاری هستند.

کد خبر 798900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.