تحقق کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی با کمک فعالان حوزه ریلی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هزینه های نگهداشت ناوگان ریلی، نسبت به میانگین جهانی، بالاتر است و با کمک فعالان این حوزه، بخشی از این قیمت تمام شده، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری در همایش هفتمین دوره جایزه ملی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و تبریک پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام اظهار کرد: برگزاری این همایش، حرکتی مؤثر برای ارتقای بهره‌وری سازمان‌ها و ارزیابی مجدد بیرونی علاوه بر ارزیابی درونی سازمان‌ها است.

وی افزود: مدیران محترم دستگاه‌ها خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند و مسائل موجود در فرایندهای اجرایی را محک می‌زنند و در رقابتی شرکت می‌کنند که آثار اقتصادی خوبی برای آن دستگاه‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در حوزه حمل و نقل، اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی، مشکلاتی وجود دارد که بیشتر از نرخ گذاری دولتی شروع می‌شود و سقف ارائه خدمت برای فعالان این حوزه مطرح می‌شود و راه‌آهن نیز نمی‌تواند قیمت تمام شده خدمات خود را از مشتری دریافت کند به همین خاطر گاهی اوقات، کمکی در قالب یارانه از سوی دولت ارائه می‌شود.

ذاکری بر بازنگری فرآیندها تاکید کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید به طور جدی در حوزه زیربنا، خط و ناوگان ریلی مدنظر قرار گیرد، کاهش هزینه‌های تولید و یا خدمات ارائه شده است و این موضوع نیازمند بازنگری فرآیندها است.

هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی در کشور، نسبت به میانگین جهانی، بالاتر است، افزود: ناوگان ریلی بسیار فرسوده و عمر لکوموتیوها بالا است ضمن اینکه موضوع تحریم‌ها و ظرفیت پایین تولید ناوگان در کشور نیز وجود دارد و این موضوع موجب شده با نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه‌آهن ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با کمک فعالان این حوزه، بخشی از این قیمت تمام شده، کاهش یابد.

کد خبر 798735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.