۵ نقطه کشور امروز بارانی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی طی روز شنبه سواحل دریای خزر، از کاهش دمای هوا در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و رگبار پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان، افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه در گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در شمال شرق کشور افزایش وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: جمعه آسمان در غالب مناطق کشور صاف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه با نفوذ سامانه بارشی به سواحل دریای خزر، به تدریج بارش همراه با کاهش دما در شمال شرق آذربایجان شرقی اردبیل و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود و یکشنبه گستره بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور نیز کاهش دما و وزش باد رخ خواهد داد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 798649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.