تردد و سکونت اتباع غیرمجاز در گیلان ممنوع است

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه تردد و سکونت اتباع غیرمجاز در استان ممنوع است، گفت: با تشکیل قرارگاه هجرت از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار نفر از اتباع غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، عزیزالله ملکی امروز _سه‌شنبه هفدهم مهر_ در حاشیه افتتاح ستاد انتظامی شهرستان املش با اشاره به حضور و تردد اتباع غیرمجاز در گیلان اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه هجرت، از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار نفر از اتباع غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

وی با بیان اینکه تردد، و سکونت اتباع غیرمجاز در گیلان ممنوع است، افزود: پلیس کارفرمایانی که از اتباع خارجی و غیرمجاز به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند را به مرجع قانون معرفی خواهد کرد و برابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی افرادی که مبادرت به انتقال اتباع غیرمجاز با خودرو می‌کنند در بار اول شش ماه و در بار دوم پانزده ماه خودروی آن‌ها توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان، با اشاره به مأموریت گسترده پلیس در طول سال خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال، بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان گیلان برقرار شده و تماس‌ها افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

ملکی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار تماس در سال جاری در گیلان منجر به انجام عملیات پلیسی شده است، تصریح کرد: در انتظامی در تمامی شاخص‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه سوم کشور از نظر کاهش متوفیان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در مجموع تصادفات ۹ درصد و متوفیان تصادفات نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر استفاده پلیس از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی برای برقراری امنیت پایدار گفت: برای اثربخش‌تر شدن برنامه‌های مربوط به پیشگیری از جرایم در اجرای طرح امنیت محله محور بیش از یک هزار و ۶۶۹ طرح امنیت محله محور در کل استان اجرا شده است و بیش از ۱۱ هزار نفر مجرم جرایم مختلف در این طرح‌ها دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

ملکی با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده، در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: استان گیلان در این زمینه با عقب‌ماندگی مواجه بود، اما با همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها، در مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هزار مترمربع پروژه‌های متعدد انتظامی در شهرستان‌های استان آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، به مناسبت هفته انتظامی، ستاد انتظامی شهرستان املش با امروز حضور سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان و مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا افتتاح شد.

کد خبر 798591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.