تغییر کاربری ۴۱ هکتار از اراضی شهر قزوین تصویب شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: با رأی حداکثر اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین ۴۱ هکتار از اراضی شهر قزوین به مسکونی و خدماتی تغییر کاربری پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی رحمانی عصر امروز _سه‌شنبه هفدهم مهر_ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با رأی حداکثر اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین ۴۱ هکتار از اراضی شهر قزوین به مسکونی و خدماتی تغییر کاربری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در این طرح تمامی کاربری‌های مسکونی، آموزشی، درمانی، مذهبی، تجاری و فضای سبز در نظر گرفته شده و تاکید مجموعه مدیریتی استان بر افزایش خدمات عمومی در این اراضی است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین با اشاره به نقش این تغییر کاربری در توسعه شهری قزوین ادامه داد: این تغییر کاربری در اراضی شمالی لشکر ۱۶ زرهی صورت گرفته و جانمایی تمامی کاربری‌ها مشخص شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری این حجم وسیع از زمین در اراضی متعلق به لشگر ۱۶ زرهی قزوین پیش‌تر و بعد از مدت‌ها پیگیری و رایزنی در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین به ریاست معاون عمرانی استانداری قزوین به تصویب رسیده بود و برای ارسال به شورای عالی معماری و شهرسازی به مصوبه شورای برنامه‌ریزی نیاز داشت.

وی افزود: امیدواریم با نظر مثبت شورای عالی معماری و شهرسازی ایران این طرح مهم که منجر به تولید زمین زیادی برای توسعه شهری قزوین خواهد شد، به تصویب نهایی رسیده و شاهد توسعه فضاهای مسکونی، آموزشی، درمانی، مذهبی، تجاری و فضای سبز در این شهر باشیم.

به گزارش ایمنا، شورای مدیریت و برنامه‌ریزی با محوریت بررسی وضعیت شاخص‌های کلیدی توسعه استان در حوزه اداره کل بهزیستی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بررسی مصوبات کارگروه آموزش پژوهش، فناوری و نوآوری، تشریح برنامه کاربردی استعلامات بین دستگاهی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 798584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.