از  جایگاه برتر ایران در ساخت انیمیشن تا پرداخت ۲۶۴ کمک هزینه ازدواج

ایمنا از جایگاه برتر ایران در ساخت انیمیشن، قرار گرفتن ۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در میان پژوهشگران برتر دنیا، برگزاری مراسم رونمایی از الواح هخامنشی، شگفتی‌سازی تنیسور نوجوان ایرانی در رقابت‌های بزرگسالان آسیا و پرداخت ۲۶۴ فقره کمک هزینه ازدواج در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ جایگاه برتر ایران در ساخت انیمیشن می‌رویم، در ادامه نیز قرار گرفتن ۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در میان پژوهشگران برتر دنیا مطرح شده است، همچنین برگزاری مراسم رونمایی از الواح هخامنشی، شگفتی‌سازی تنیسور نوجوان ایرانی در رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی بزرگسالان آسیا و پرداخت ۲۶۴ فقره کمک هزینه ازدواج نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

«شنگول و منگول» در آستانه اکران جهانی/ ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت انیمیشن است

«شنگول و منگول» در آستانه اکران جهانی / ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت انیمیشن است

کیانوش دالوند، کارگردان انیمیشن شنگول و منگول در نشست با خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اکران جهانی انیمیشن شنگول و منگول پس از پایان جشنواره‌های داخلی اظهار کرد: این فیلم که پیش‌تر در چندین جشنواره معتبر از جمله سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمده است، پس از جشنواره با هدف دستیابی به بازار بین‌المللی در خارج از کشور نیز اکران خواهد شد.

وی افزود: فیلم‌های انیمیشنی به‌دلیل جذابیت و بازار مناسب بین‌المللی، سهم عمده‌ای از تولیدات سینمایی جهان را تشکیل می‌دهند؛ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فیلم‌های تجاری دنیا انیمیشن است و این فیلم‌ها در سطح بین‌المللی بازار خوبی دارند؛ این موضوع موجب شده است بسیاری از کشورهای بزرگ روی به این صنعت بیاورند و استودیوهای بزرگی نیز به خرید و تولید انیمیشن بپردازند.

کارگردان انیمیشن شنگول و منگول با اشاره به تجربه‌های موفق این فیلم در جشنواره‌های مختلف گفت: بازخوردهایی که از جشنواره‌ها دریافت کردیم نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ‌های مختلف در صنعت سینما است، در این فیلم از نمادهای متفاوتی از فرهنگ‌های گوناگون استفاده شده است تا بتوانیم مخاطبان جهانی را به سمت خود جلب کنیم.

وی با اشاره به جایگاه انیمیشن ایران در عرصه بین‌المللی ادامه داد: ایران در حال حاضر یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بلند انیمیشن است و این دستاوردها نشان از توانمندی و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد، امیدواریم با حمایت بیشتر، شکوفایی صنعت انیمیشن را در داخل کشور نیز شاهد باشیم.

۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در میان پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند

۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در میان پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: بر اساس تازه‌ترین به‌روزرسانی ISC که در مهر سال ۱۴۰۳ منتشر شده است، ۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در میان پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

وی افزود: این فهرست عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشرشده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر این اساس در سال ۲۰۲۳، ۲ هزار و ۳۲۶ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که وزارت علوم با هزار و ۱۸۰ پژوهشگر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

مراسم رونمایی از الواح هخامنشی برگزار شد

مراسم رونمایی از الواح هخامنشی برگزار شد

مراسم رونمایی از الواح هخامنشی در موزه ملی ایران با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

الواح عیلامی که قرار است در موزه ملی رونمایی شوند شامل ۱۱۰۰ قطعه هستند که در ششمین محموله همراه با هواپیمای ریاست‌جمهوری در روز پنجم مهر سال جاری از آمریکا به این استرداد شد.

تاکنون در دوره‌های مختلف برخی از رؤسای جمهور که سفری به آمریکا داشتند، تعدادی از این الواح را برگرداندند، تا کنون طی پنج مرحله در سال‌های ۱۳۲۷، ۱۳۳۰، ۱۳۸۳، ۱۳۹۸، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و در مجموع شش هزار و ۸۶۸ گل‌نبشته هخامنشی و عیلامی به کشور بازگردانده شده است.

از روز گذشته موزه ملی برای برگزاری این مراسم و آماده‌سازی محوطه برای حضور مقامات تعطیل شده که تا امروز نیز این تعطیلی ادامه دارد.

بنیامین فرجی دست به شگفتی زد

شگفتی‌سازی تنیسور نوجوان ایرانی در رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی بزرگسالان آسیا

دومین روز از رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی بزرگسالان آسیا، روز سه‌شنبه، هفدهم مهر با دیدار ایران و چین در مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد.

در نخستین مسابقه بنیامین فرجی، بازیکن ۱۴ ساله کشورمان مقابل «وانگ چو کین» نفر یک رنکینگ جهانی رفت و با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد، دارنده دو مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش‌های میکس دوبل و تیمی را سه بر دو شکست دهد و دست به تاریخ‌سازی بزند.

این تنیسور نوجوان در دو نخست ۱۱ بر ۸، دور چهارم ۱۳ بر ۱۱ و دور پنجم ۱۱ بر ۹ برنده شد و در دورهای دوم و سوم نیز به ترتیب ۱۱ بر ۳ و ۱۱ بر ۹ نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد.

فرجی با ۱۴ سال سن، نخستین بار است که حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا را تجربه می‌کند و در نخستین بازی خود نیز شگفتی‌سازی کرد، نوشاد عالمیان و محمدطاهر موسوی، دیگر بازیکنان تیم ایران در دیدار با چین هستند که رقابت خواهند کرد.

۲۶۴ فقره کمک هزینه ازدواج در زنجان پرداخت شد

۲۶۴ فقره کمک هزینه ازدواج در زنجان پرداخت شد

روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای حمایت از جامعه هدف، اهدای کمک هزینه ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری، ۲۵۴ فقره کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف کمیته امداد اهدا شده است، اضافه کرد: این کمک‌ها شامل اقلام ضروری برای زندگی مشترک در حدود پنج قلم کالا است که در این راستا ۷۲ هزار و ۲۵۶ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برگزاری جلسات مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج برای جامعه هدف خبر داد و گفت: این جلسات به صورت گروهی و فردی برای جامعه هدف برگزار می‌شود که طبق آمار در سال‌جاری، جلسات مشاوره برای نزدیک به شش هزار و ۹۰۰ نفر برگزار شده است.

صالحی ادامه داد: هم‌استانی‌ها و خیران نیک‌اندیش می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

کد خبر 798447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.