جزئیات خرید سیب از باغداران کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف کاهش نقش دلالان تعاون روستایی سیب باغداران را به صورت توافقی به ازای هر کیلوگرم بین ۱۷ تا ۲۲ هزارتومان خریداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی، امروز_ سه‌شنبه هفدهم مهر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیرکشت باغ‌های سیب در شهرستان دنا یک هزار و ۸۰۰ هکتار است که از هر هکتار به طور میانگین ۲۵ تن میوه برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد سیب تولیدی در شهرستان دنا ممتاز و با کیفیت و ۳۰ درصد صنعتی است، افزود: ارقام این محصول در شهرستان شامل رد، گلدن، گلاب و سیب ترش می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت ویژه از بخش خصوصی قدرتمند و با نظارت مستمر و تسهیل‌گری و ایجاد صنایع تبدیلی چهره کشاورزی سنتی در سطح استان را می‌توان به صنعتی تبدیل کرد تا زمینه افزایش بهره‌وری و تولید محصولات ارگانیک فراهم شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دو هزار تن سیب از باغداران استان خریداری شود، تصریح کرد: با هدف کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، تعاون روستایی استان سیب باغداران را به صورت توافقی بین ۱۷ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهداف خرید توافقی سیب توسط تعاون روستایی حمایت از باغداران استان و تنظیم بازار میوه شب عید است البته بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی از اولویت سیاست‌های سازمان تعاون روستایی به شمار می‌رود.

کد خبر 798357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.