با اسرائیل چندین بار درباره حمله موشکی ایران گفت‌وگو کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به حملات و اقدامات تروریستی اسرائیل با تاکید بر حق دفاع این رژیم اعلام کرد که واشنگتن چندین بار با اسرائیلی‌ها در این زمینه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متیو میلر در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا تلاش کرده است اسرائیل را از حمله تلافی‌جویانه به پاسخ موشکی ایران منصرف کند؟ اظهار کرد: ما چندین بار با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات و حملات رژیم اسرائیل به دیگر کشورها و کشتار مردم بی‌دفاع غزه مدعی شد: اسرائیل حق دارد، پاسخ دهد. ایران ۲۰۰ موشک بالستیک به سوی اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل حق دارد در پاسخ به حمله‌ای یک کشور از خود دفاع کند.

میلر در عین حال گفت: من نمی‌خواهم درباره محتوای این گفت‌وگوهای خصوصی صحبت کنم. رئیس‌جمهور آمریکا به بعضی از آن‌ها اشاره کرده است و گفت‌وگوها ادامه دارد.

هم‌زمان دنی دنون، سفیر و نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با وجود هشدارهای جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که این رژیم به حمله موشکی ایران پاسخ خواهد داد.

وی ادعا کرد: «ما تصمیم می‌گیریم چه زمانی و کجا تلافی کنیم.»

سفیر و نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد در عین حال گفت: بحث بر سر این پاسخ در کابینه رژیم اسرائیل ادامه دارد.

کد خبر 798314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.