سامانه بارشی عصر فردا وارد گیلان می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، گاهی وزش باد، کاهش نسبی دما، بعضی نقاط بارندگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ مهیا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امشب _دوشنبه شانزدهم مهر_ اظهار کرد: امروز منجیل با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و ماسوله با ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا فردا (سه شنبه) در منطقه است بر این اساس آسمانی صاف تا نیمه ابری، افزایش دما، وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید، گاهی جنوبی به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها) و پاره‌ای از نواحی جلگه‌ای و ساحلی احتمال مه (مه آلود) و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: از عصر و شب فردا، به ویژه طی چهارشنبه با نفوذ سامانه کم‌وبیش ناپایدار و شمالی شدن جریانات شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، گاهی وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید)، کاهش نسبی دما، بعضی نقاط بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعدوبرق و احتمال تگرگ مهیا خواهد شد.

دادرس ادامه داد: طی پنج‌شنبه به طور موقت با خروج موج بارشی، کاهش ابر و افزایش نسبی دما مورد انتظار است، اما مجدداً از روز جمعه با تقویت جریانات شمالی و نفوذ جریانات ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و بارندگی و وزش باد تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فعالیت کانون‌های گردوخاک در اطراف منطقه، احتمال گسیل آن به استان گیلان دور از انتظار نیست، گفت: فردا، دریای خزر برای فعالیت‌های مرتبط ازجمله دریانوردی و گردشگری مناسب است.

کد خبر 798279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.