مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا تلاش می کند

شهردار اراک گفت: مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوای این شهر تلاش می کند و حداقل ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی در مرکز شهر و محدوده ترافیکی مورد نظر مورد نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: شهرداری اراک دو برابر پول و اعتبار مصوبات طرح کاهش آلودگی و کار گروه کاهش آلودگی هوا را برای کاهش آلودگی هزینه کرده است.

وی افزود: هر شش ماه یک بار فهرست هزینه کرد شهرداری با کدهای مربوطه منتشر می‌شود و مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوای این شهر تلاش می‌کند.

محمودی اضافه کرد: تاکنون آغاز به کار ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرداری که برای آنها بودجه در نظر گرفته شده انجام شده است.

وی ادامه داد: از بودجه شش هزار میلیاردی شهر اراک، دو هزار میلیارد ارزش افزوده، دو هزار میلیارد فروش املاک و دوهزار میلیارد آن هم شامل سایر موارد درآمدی می‌شود که تاکنون بالای ۵۰ درصد از این بودجه محقق شده است.

شهردار اراک با بیان اینکه برای خرید اتوبوس برقی هیچ تنزیلی و برگ اوراقی صورت نگرفته است گفت: هزینه‌های خرید اتوبوس برقی کاملاً نقد بوده است.

محمودی افزود: اتوبوس‌های برقی که در اختیار مدیریت شهری است برای ساماندهی به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: اراک دومین شهری است که اتوبوس برقی را مستقر کرده و در حال حاضر ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی در این شهر موجود است که ۱۵ دستگاه در محل موجود و ۱۵ دستگاه بعدی هم طی هفته آینده پلاک گذاری می‌شود و به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد.

شهردار اراک با بیان اینکه اتوبوس برقی صدا ندارد و علاوه بر اینکه موجب آلودگی هوا نمی‌شود آلودگی صوتی هم ندارد گفت: خرید تاکسی برقی هم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

محمودی ادامه داد: حداقل ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی در مرکز شهر و محدوده ترافیکی مورد نظر مورد نیاز است.

وی با اشاره به ایجاد زیر ساخت شارژ اتوبوس برقی هم اظهار کرد: در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده هفت نازل که ساخته و هر یک قابلیت شارژ دو دستگاه اتوبوس را به صورت همزمان دارا هستند، به این صورت که هر اتوبوس سه ساعت و هفت دستگاه که هر یک سه ساعتی دوتا اتوبوس را شارژ می‌کنند از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح که بار الکتریکی مصرفی کم است و تراز انرژی را به هم نمی‌زند، انجام می‌شود.

شهردار اراک گفت: برای اینکه شهر اراک به راحتی بتواند به شهروندان خدمات رسانی کند به ۱۶۰ یا ۱۷۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

محمودی اضافه کرد: شهرک کوثر با بیش از ۸۰۰ واحد در حال تکمیل شدن است و نیاز به ارائه خدمات حمل و نقل عمومی دارد.

کد خبر 798243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.