تردد وسایل نقلیه سنگین در خط سرعت ممنوع است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: حرکت کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در خط سرعت آزاد راه‌ها به علت ایجاد کاهش دید و افزایش خطر تصادفات ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و انواع بارکش‌ها به استثنای وانت‌ها در خط سوم (سرعت) آزادراه‌های شهری و بین‌شهری ممنوع است و برخورد با این تخلف با هدف افزایش ایمنی و پیشگیری از تصادفات توسط پلیس راه استان به جد اجرا می‌شود.

وی افزود: برابر قوانین، کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین باید فقط از خطوط اول و دوم آزادراه‌ها برای حرکت استفاده کنند تا فضای کافی برای سایر وسایل نقلیه در خطوط سرعت فراهم باشد، حرکت کامیون‌ها در خط سوم نه تنها موجب کاهش دید و افزایش خطر تصادفات می‌شود، بلکه مانع عبور خودروهای سواری با سرعت مجاز در این مسیرها می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر اجرای این قانون توسط دوربین‌های ترافیکی و همچنین گشت‌های پلیس به خصوص گشت‌های نامحسوس در حال انجام است، تاکید کرد: رانندگان کامیون‌ها در صورت تخطی از موارد یاد شده با اعمال قانون پلیس مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به رانندگان وسایل نقلیه سنگین توصیه می‌شود برای حفظ ایمنی خود و دیگران، به قوانین مربوط به حرکت در خطوط آزادراه‌ها توجه و از رفتارهای پرخطر خودداری کنند.

کد خبر 798180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.