سنجش نوآموزان در سال جدید همراه با توان‌بخشی انجام می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از اهداف مهم ایجاد مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی انجام مداخلات لازم در حوزه اختلالات یادگیری است و در سال جاری اجرای همزمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، وبینار آموزشی فرایندهای اجرایی سامانه «سیرت ۲» با حضور حدود ۴۱۰۰ نفر از مدیران و کارکنان مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی سراسر کشور به‌صورت برخط و از طریق بستر شبکه مجازی «شاد» برگزار شد.

در این نشست، حجت الله الماسی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ایجاد مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی انجام مداخلات لازم در حوزه اختلالات یادگیری بوده، لذا در سال جاری اجرای همزمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع ضروری است.

وی افزود: مراکز دو تا سه روز در هفته را به ارائه خدمت به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری و دیرآموز می‌پردازند و دو تا سه روز باقی‌مانده را به فعالیت سنجش نوآموزان شش ساله و زیر شش ساله اختصاص می‌دهند که روزهای تعیین‌شده متناسب با شرایط جمعیتی مراکز جامع می‌توانند بیشتر یا کمتر شود.

در ادامه آموزش‌های لازم باهدف آشنایی بیشتر مدیران و کارکنان مراکز با فرآیندهای اجرایی سامانه «سیرت ۲» و تسهیل در اجرای آن در مراکز آموزشی و توان‌بخشی ارائه شد.

کد خبر 798166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.