نجات ۱۱۷ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته دوم مهر سال جاری ۲۴۴ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۱۷ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته دوم مهر سال جاری ۱۲ هزار و ۹۱۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ توسط شهروندان برقرار و منجر به ۲۴۴ مورد اعزام اکیپ‌های اطفا یا امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سطح شهر اصفهان انجام و پوشش ایمنی داده شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۹ حادثه، حریق بوده است که به ترتیب مربوط به منازل مسکونی پنج مورد، اماکن تجاری پنج مورد، حریق خودرو ۱۱ مورد و حریق درختان و فضای سبز هفت مورد بوده و موجب اعزام تیم‌های اطفای حریق شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ۱۱۹ حادثه مختلف از جمله تصادفات با ۱۹ مورد و محبوسی در اماکن و آسانسورها ۵۲ مورد بود که ۳۰ مورد برای نجات افراد محبوس در آسانسور انجام شده، همچنین ۱۲ حادثه مختلف از جمله حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش گزارش شده است.

شریعتی با بیان اینکه در هفته دوم مهر ۱۲۶ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۴۸ مورد گشت ایمنی به‌منظور شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان صورت گرفته است، تصریح کرد: ۴۶ تماس منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان برقرار شد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان در ۲۴۴ عملیات موفق شدند جان ۱۱۷ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر آن‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 798137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.