به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، جواد دباغ صادقیپور ظهر امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در خصوص عملکرد یک سال اخیر اداره کل پست آذربایجانشرقی از هجدهم مهر ۱۴۰۲ تا پانزدهم مهر ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع ترافیک پستی ادارهکل پست آذربایجانشرقی، بیش از هفت میلیون مرسوله است که شاهد افزایش ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودهایم.
وی با اشاره به اینکه سهم مجموع ترافیک پستی آذربایجانشرقی، ۲.۵۵ درصد از ترافیک پستی کشور است، افزود: مجموع وزن ترافیک پستی آذربایجانشرقی، بیش از هشت میلیون تن در یک سال اخیر بوده است.
مدیرکل پست آذربایجانشرقی با بیان اینکه تعداد مرسولات وارده به این استان، بیش از شش میلیون مرسوله بوده است، گفت: آذربایجانشرقی، استان مرسولهفرست است که شاهد افزایش ۲۱ درصدی مرسولات صادره از این استان بودهایم.
دباغ با تأکید بر اینکه در حوزه زیرساخت و بستر فضای مجازی، قدمهای خوبی برداشته شده است، گفت: با سرویس ارائه خدمات الکترونیکی شاهد افزایش مراجعات به ادارهکل پست آذربایجانشرقی شدهایم که نسبتبه مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۷ درصدی داشته است.
وی در خصوص سرویس احراز الکترونیکی نشانی و مکانی گفت: در خصوص احراز نشانی و پلاکگذاری خود قراردادی با فراجا منعقد شده است که به طور قطع ۲۷۸ هزار نفر از این خدمات استفاده کردهاند.
مدیرکل پست آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، برونسپاری به بخش خصوصی انجام شود و سیاست کلی پست نیز بر همین اصل است و در این حوزه، عملکرد ادارهکل پست استان، در یک سال اخیر دو درصد افزایش یافته است.
دباغ ادامه داد: سهم دفاتر دولتی از ۴۵ درصد، به ۴۲ درصد کاهش یافته و قبول مرسوله به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان ارجاع شده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه صرف زمان موزع، در سال گذشته نزدیک ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه کار مفید انجام شده که شامل تحویل بسته و نامه بوده، گفت: فاصله زمانی ۴ ساعته طی مسیر باید به این مدت، اضافه شود که نسبتبه مدت مشابه سال قبل، ۱.۵ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پست آذربایجانشرقی ادامه داد: در سرانه مکان موزع، در سال اخیر، ۹۵ مکان روزانه ثبت شده که نسبتبه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است و با توجه به آمار، آذربایجانشرقی در جایگاه هشتم کشور در سرانه مکانی توزیع قرار دارد.
مدیرکل پست آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال و فروشگاههای خرید و فروش اینترنتی، سکوی تجارت الکترونیک فعالیت هستند، گفت: طی یک سال اخیر با ۹۶۷ فروشگاه در استان قرارداد ارائه خدمات پستی منعقد شده است که ۷۲ درصد رشد مثبت داشته است.
دباغ ادامه داد: معادل ۲۴۵ میلیارد تومان کالا از طریق ادارهکل پست آذربایجانشرقی به کل کشور ارائه شده است و باید قوانین خرید و فروش اینترنتی تسهیل شود تا خدمات بیشتری در حوزه فروشگاههای اینترنتی ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مشتریان ادارهکل پست آذربایجانشرقی در رضایتسنجی خدمات شرکت کردهاند گفت: مشتریان در ارائه خدمات، ۹۷ درصد و در توزیع، ۹۴.۸ رضایت داشتهاند.
مدیرکل پست آذربایجانشرقی در خصوص موضوع ژئوکد یا GNAF اظهار کرد: پروژه بانک اطلاعاتی مکان بر اساس کد پستی ده رقمی که زبان مشترک ۴۱ دستگاه خدمترسان است که با مکان ارتباط دارد، در کلیه شهرهای استان در ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به اتمام رسیده که ۸۴۵ هزار ساختمان از این خدمت بهرهمند شدهاند و در بخش روستایی نیز تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ این پروژه به اتمام خواهد رسید.
دباغ با اشاره به تخصیص خط ویژه ۲۰ خطی به واحد پیگیری امور مشتریان برای اولین بار در آذربایجانشرقی در سطح کشور، گفت: تلفن ۱۹۳ از طریق تلفن ثابت آماده پاسخگویی به نیازهای مردم شریف آذربایجانشرقی است و از زمستان ۱۴۰۳، شمارهگیری با تلفن همراه نیز میسر خواهد شد.
نظر شما