مدعیانی که در ایستگاه هفتم جان تازه گرفتند

کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باور هستند زیرساخت‌های فوتبالی لیگ برتر با ضعف روبه‌رو است، اما با این وجود تیم‌های مدعی موفق به کسب نتایج لازم شدند، همچنین آن‌ها در میان صحبت‌های خود به نمایش قابل توجه ملوان اشاره کردند، چراکه این تیم موفق شده است همچون مدعیان حضور در بالای جدول را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات لیگ برتر کشورمان در روزهای گذشته به ایستگاه هفتم خود رسید و تیم‌های لیگ برتری به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند. مطابق با آنچه انتظار می‌رفت هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر خالی از حواشی نبود و پس از پایان هر جدال بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها نسبت به کیفیت زمین چمن و البته عملکرد تیم داوری اعتراض می‌کردند.

در این هفته استقلال با هدایت سهراب بختیاری‌زاده که پس از استعفای جواد نکونام به‌طور موقت هدایت آبی‌ها را برعهده گرفته است موفق شد با نتیجه دو بر یک هوادار را مغلوب کند.

پرسپولیس نیز با گل سه امتیازی گولسیانی در دقیقه ۶+۹۰ موفق به از پیش‌رو برداشتن چادرملوی اردکان شد، سپاهان برابر استقلال خوزستان به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد و تراکتور مدعی نیز برابر فولاد تن به شکست دو بر صفر داد.

در شهرآورد شمال نیز شاهد یک جدال پایاپای توسط دو تیم بودیم که در نهایت نساجی و ملوان به تقسیم امتیازها در پایان ۹۰ دقیقه رضایت دادند و جدال آن‌ها با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بازی پرسپولیس تحت تأثیر کیفیت چمن بود

محمد برزگر، کارشناس فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: کیفیت پایین زمین‌های چمن موجب شده است کیفیت بازی تیم‌ها کاهش پیدا کند، زیرساخت ورزشگاه‌ها با مشکل مواجه شده و همین موضوع کاهش کیفیت فنی بازیکنان را به همراه داشته است، از سوی دیگر با وجود VAR، اشتباهات داوری همچنان در لیگ برتر وجود دارد.

وی می‌افزاید: پرسپولیس یک تیم تاکتیک‌پذیر است و فوتبال خود را روی زمین دنبال می‌کند، اما کیفیت ضعیف چمن عملکرد بازیکنان این تیم را تحت تأثیر قرار داده بود، شاگردان گاریدو تا پشت محوطه جریمه حریف خوب پیش می‌رفتند، اما در محوطه جریمه با مشکل جدی روبه‌رو می‌شدند.

چادرملو تیم شایسته‌ای بود

کارشناس فوتبال درباره سبک بازی چادرملو تصریح می‌کند: چادرملو بازی باکیفیت و خوبی را مقابل قرمزپوشان انجام داد، اما پرسپولیس لیاقت کسب سه امتیاز این جدال دشوار را داشت که موفق به کسب آن نیز شد.

وی ادامه می‌دهد: پرسپولیس در تقابل با الاهلی عربستان عملکرد خوبی داشت، اما در سایر بازی‌های خود با مشکل روبه‌رو شد، چراکه در جدال با رقیب عربی خود روی زمین باکیفیت بازی کرد، شاگردان گاریدو عملکرد سینوسی داشته‌اند، اما این موضوع ارتباط زیادی با کیفیت چمن دارد زیرا پرسپولیس روی زمین فوتبال بازی می‌کند.

مدعیانی که در ایستگاه هفتم جان تازه گرفتند

ملوان تیم باکیفیتی است

برزگر با اشاره به عملکرد بازیکنان خارجی پرسپولیس عنوان کرد: بازیکنانی که در این فصل به پرسپولیس اضافه شده‌اند، عملکرد مطلوبی داشته‌اند و هرچه جلوتر می‌روند با شرایط تیمی هماهنگ‌تر می‌شوند.

وی اضافه کرد: ملوان تیمی است که بازیکنان سرباز و با کیفیتی را به خدمت گرفته و با هدایت مازیار زارع نیز عملکرد خوبی از خود ارائه داده است، این تیم حمایت هواداران خود را دارد و در آن همدلی به چشم می‌خورد.

یا VAR باشد یا کارشناس

حسن روشن، کارشناس فوتبال درباره اشتباهات داوری با وجود استفاده از کمک‌داور ویدئویی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هنگامی‌که از VAR استفاده می‌شود نباید از نظرات کارشناسان داوری استفاده کرد، این دو با یکدیگر در تضاد است و اگر قرار است پس از استفاده از کمک‌داور ویدئویی بار دیگر نظرات کارشناسان داوری پرسیده شود VAR را از ورزشگاه جمع کنند.

وی می‌افزاید: مسئولان باید لیگ برتر را تعطیل کنند تا زمانی‌که هر تیم بتواند یک ورزشگاه داشته باشد و پس از چند سال دوباره مسابقات را از سر بگیرند، این مشکلات در شأن فوتبال ایران نیست و باید فکری به حال آن شود.

مدعیانی که در ایستگاه هفتم جان تازه گرفتند

شوک استقلال مثبت بود

کارشناس فوتبال با اشاره به عملکرد استقلال در هفته هفتم تصریح می‌کند: تغییرات جدی همواره شوک مثبت را به همراه دارد و پیروزی آبی‌پوشان برابر هوادار نیز نتیجه همین شوک مثبت است، البته اینگونه نیست که با قاطعیت بگوییم استقلال در تقابل‌های بعدی خود نیز پیروز خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: استقلال سال‌ها است با مشکلات تیمی مواجه است و انتظار می‌رفت شرایط این تیم با واگذاری به هلدینگ خلیج فارس بهبود پیدا کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد، در حال حاضر نیز می‌گویند قصد انتخاب سرمربی خارجی را دارند، اما در این برهه زمانی و با توجه به آغاز فصل فوتبالی کشورهای اروپایی نمی‌توان انتظار سرمربی سطح اول خارجی را داشت.

حال اصفهانی‌ها خوب است

روشن اضافه می‌کند: مربیان خارجی که در حال حاضر در لیگ‌برتر کشورمان فعالیت می‌کنند نیز مربیان سطح اول نیستند و به همین دلیل به آسیا آمده‌اند.

وی درباره شرایط تیم‌های اصفهانی یادآور می‌شود: سپاهان و ذوب‌آهن شرایط بهتری نسبت به تیم‌های دیگر دارند، چراکه از یک‌سو می‌توانند تصمیم‌های بهتری بگیرند و از سوی دیگر به دلیل حضور دو تیم در لیگ برتر پتانسیل استفاده از دو ورزشگاه خوب را دارند.

مدعیانی که در ایستگاه هفتم جان تازه گرفتند

باید دید تراکتور مدعی می‌ماند یا خیر

کارشناس فوتبال درباره وضعیت پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: پرسپولیس نیز وضعیتی مشابه استقلال دارد، مشکلات این دو تیم تقریباً مشترک است، اما قرمزپوشان شرایط بهتری را نسبت به رقیب سنتی خود تجربه می‌کنند.

روشن در تشریح عملکرد تراکتور بیان می‌کند: تراکتور تا این لحظه نتایج خوبی را کسب کرده است، اما باید توجه کرد همواره به دست آوردن یک دستاورد آسان‌تر از حفظ آن است، چند سال طول می‌کشد تا تیم‌هایی همچون سپاهان و تراکتور بتوانند به شرایط ایده‌آل بازگردند، اما در استان خود شرایط خوبی را تجربه می‌کنند.

وی درباره عملکرد ملوان نیز عنوان می‌کند: از نظر من هرچه حاشیه یک تیم کمتر باشد میزان موفقیت آن بیشتر است، اما نمی‌توان گفت شاگردان زارع تا پایان فصل بالانشین خواهند بود، ملوان به دلیل اینکه بازیکنان سرباز را با هزینه کمتر از تیم‌های بزرگ به خدمت می‌گیرد، عملکرد موفقی دارد.

مدعیانی که در ایستگاه هفتم جان تازه گرفتند

کد خبر 798101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.