تخصیص هزار میلیارد تسهیلات به مشاغل خرد روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل خرد خانگی روستایی در سال ۱۴۰۳ اختصاص یافته که در مرحله ثبت‌نام و پرداخت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، صادق رمضان‌زاده امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای دهیاری‌های استان جذب شده است.

وی افزود: در راستای کمک به اقتصاد روستاها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل خرد خانگی در سال ۱۴۰۳ اختصاص یافته که در مرحله ثبت‌نام و پرداخت است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه روستایی، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۳۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

رمضان‌زاده با بیان اینکه ۶۲ درصد از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان تاکنون مقاوم‌سازی شده است، اضافه کرد: طی چند سال اخیر، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۷۳۱ روستا دارای طرح هادی در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستا انجام شده و طرح هادی در ۲۱۹ روستا نیز بازنگری شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۹.۳ درصد از روستاهای استان از راه آسفالته برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده است.

رمضان‌زاده عنوان کرد: بیش از ۹۶ درصد از روستاهای سطح استان دارای اینترنت پرسرعت و صددرصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی گفت: امسال جشن پایان گازرسانی در روستاهای استان برگزار شد و اکنون تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۷۱۸ روستای استان تحت پوشش آب و فاضلاب است که در این راستا بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع انجام شده است.

رمضان‌زاده با بیان اینکه امسال خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته به بیش از ۸۶ درصد رسید، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس استان تاکنون، ۵۳۶ مدرسه در روستاهای استان احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی شده و ۱۹۱۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۶۵ هزار مترمربع احداث شده است.

کد خبر 797953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.