حفظ میراث‌ فرهنگی به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: تغییر نگاه ما و تاکید بر اینکه حفظ میراث‌فرهنگی یک اولویت است، امروز باید در کشور دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در جلسه‌ای که برای ابلاغ احکام خیران حوزه میراث فرهنگی و افتتاح دفتر این انجمن در تکیه معاون الملک، با حضور فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی در حوزه‌های گردشگری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی به عنوان هویت تاریخی کشور و انتقال آن به آیندگان یک وظیفه بسیار سنگین است که بر عهده همه افراد جامعه است.

وی افزود: امروز تغییر نگاه ما و تاکید بر اینکه حفظ میراث‌فرهنگی یک اولویت است باید در کشور دنبال شود.

فریدون فعالی، مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور نیز در این مراسم تاکید کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در کشور و مشکل اعتبارت برای نگهداری، مرمت و احیای این آثار استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی یک اقدام بسیار مهم و اثرگذار است.

وی خیران را زبان گویا و بازوی کمکی میراث‌فرهنگی هستند دانست و اضافه کرد: خیران برای حفاظت، مرمت و احیای آثار تاریخی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که جزو مالیات آن‌ها نیز محسوب می‌شود می‌توانند به این بخش کمک کنند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: به طور قطع تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی یک اقدام مهم برای حفاظت از تاریخ و فرهنگ و آثار ارزشمند تاریخی کشور است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ نفر از خیران میراث‌فرهنگی در سطح کشور به ما کمک می‌کنند، اضافه کرد: در بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و ایلام که آسیب‌دیده از سیل بودند با اعتبارات میراث‌فرهنگی و کمک خیران توانستیم عملیات اجرایی را شروع کنیم.

فعالی خاطرنشان کرد: در استان‌هایی مثل قزوین و اصفهان نیز برخی از آثار تاریخی که نیازمند مرمت و احیا بود، الان با مشارکت خیرین در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این مراسم داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به مدت ۲ سال عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه منصوب شد.

همچنین احکام اعضای هیئت رئیسه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه توسط مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور ابلاغ و اهدا شد.

کد خبر 797932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.