«میرو»، مسیری پر ابهام با پایانی خوش

میرو از جمله فیلم‌هایی است که با وجود داشتن ابهامات زیاد، پایانی خوش دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم میرو داستانی درباره مقاومت مردم سیستان در ۸ سال دفاع مقدس را روایت می‌کند که با محوریت نمادین یکی از بسیجیان نوجوان شهرستان چابهار و اراده وی برای عزیمت به جبهه‌های جنگ، تحت تأثیر سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ساخته شده است.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حسین ریگی محصول سال ۱۴۰۲ است که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین دوره جشنواره فجر حضور داشت.

در این فیلم کادربندی‌های مناسبی به کار رفته است و فیلم‌برداری آن با حالت‌های حرکتی بازیگر به‌خوبی پیش می‌رود و حس و حال صحنه به‌درستی برای مخاطب بازگو می‌شود؛ ابتدا فیلم با ابهامات و سوالات بسیار آغاز می‌شود، ادامه می‌یابد و در آخر کمی به این سوالات پاسخ داده می‌شود؛ اما لازم به ذکر است که سناریوی این فیلم می‌توانست کوتاه‌تر و مفیدتر پیش برود تا مخاطب از دیدن آن خسته نشود، چراکه آغاز طولانی داستان فیلم موجب می‌شود ذوق و ماجراجویی مخاطب کاهش پیدا کند و گاهی بی‌حوصله شود که این موضوع به پایان زیبا و خوب این فیلم لطمه می‌زند.

از جمله نقاط قوت این فیلم بازی بازیگران، نشان دادن فرهنگ شهروندان منطقه سیستان و بلوچستان و زوایای فیلم‌برداری است و از جمله نقاط ضعف این فیلم می‌توان به نور پایین و سیاه صفحه، سناریوی طولانی و صحبت‌های نامفهوم گاه‌وبی‌گاه آن اشاره کرد.

«میرو»، مسیری پر از ابهام اما دارای پایانی خوش

یکی از داوران نوجوان جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره این فیلم اظهار کرد: فیلم میرو موضوع جالبی داشت، اما کمی کسل‌کننده بود و داستان هیجان‌انگیزی نداشت که بخواهیم منتظر بنشینیم و ببینم آخر فیلم چه اتفاقی می‌افتد.

داور دیگری گفت: میرو فیلم خوبی بود و آخر داستان خوب تمام شد و نتیجه خوبی داشت، اما ابتدای فیلم گیج‌کننده بود و در ذهنمان سوالاتی به وجود می‌آمد که در آخر پاسخ داده شد.

در ادامه نیز داوری دیگر با بیان اینکه داستان میرو روایتی از یک پسر جوان بود که ابتدا مادرش او را باور نداشت، اما پس از مدتی با قولی که به پدرش می‌دهد پایان خوبی رقم می‌خورد، تصریح کرد: فیلم زیبایی بود، پایان خوبی داشت و فیلمنامه مناسب بود، اما بعضی صحنه‌ها را بی‌دلیل طولانی کرده بودند.

داور بعدی افزود: فیلم میرو حس خوبی داشت و آن را به ما منتقل کرد؛ پیچیدگی خاص خود را داشت و برای بچه‌ها سوالاتی ایجاد می‌شد که به دنبال پاسخ آن‌ها بودند.

یکی دیگر از داوران گفت: فکر می‌کردم در پایان فیلم همه‌چیز در قالب خواب باشد، اما ماجرا طور دیگری پیش رفت، اما نورپردازی فیلم مناسب نبود.

«میرو»، مسیری پر از ابهام اما دارای پایانی خوش

حسین ریگی طبق سه فیلم بلندی که ساخته، نشان داده است که علاقه بسیاری به زادگاه خود و روایت قصه‌هایش در اتمسفر استان سیستان و بلوچستان دارد، بر این اساس فضای بکر و زیبای منطقه هم به کمک او می‌آید و جذابیت‌های بصری آن را در راستای درام تقویت می‌کند. ریگی به‌عنوان کارگردان در میرو سیر صعودی امیدوارکننده‌ای داشته و نسبت به دو ساخته سینمایی موفق‌تر عمل کرده است.

کد خبر 797897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.