بیش از ۲۰۰۰ انتصاب جدید برای تشکیل دادگاه‌های صلح در کشور

معاون منابع‌ انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از ۲۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه‌های صلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد باقر الفت عصر امروز _‌یک‌شنبه پانزدهم مهر_ در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین اظهار کرد: هدف ذاتی از تشکیل دادگاه‌های صلح نظم دادن و انضباط‌بخشی در کارها و اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این دادگاه‌ها و تزریق نیروی قضائی ماهر و باتجربه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد؛ با توجه به جمعیت قضائی، پهناوری و موقعیت جغرافیایی تعدادی شعب دادگاه‌های صلح در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد و درصدد هستیم تا به سرعت دادگاه‌های صلح در تمام کشور آغاز به کار کند.

معاون قوه قضائیه از ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه‌های صلح خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ فقره انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت و در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضائی یک دادرس علی‌البدل برای کمک به رؤسای دادگاه‌ها مستقر خواهیم کرد.

الفت افزود: با راه‌اندازی شعب اجرای احکام مدنی و کیفری در کنار دادگاه‌های صلح برای افزایش سرعت و دقت در رسیدگی برنامه‌هایی طراحی شده که در صورت لزوم اجرایی می‌شوند؛ در سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر اقدامات خوبی صورت گرفته تا روند افتتاح دادگاه‌های صلح بدون هیچ خللی انجام شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با اضافه شدن دادگاه‌های صلح به محاکم قضائی کشور و افزایش شعب این نوع دادگاه، قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

کد خبر 797828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.