ابطال گواهینامه ۴۴ راننده متخلف در کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از ابطال گواهینامه ۴۴ راننده متخلف در نیمه نخست امسال به دلیل ارتکاب تخلفات متعدد خبر داد.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از معضلات شهر کرمانشاه حضور رانندگان متخلفی است که با قانون‌شکنی امنیت شهروندان را خصوصاً در ساعات پایانی شب با حرکات نمایشی و سرعت‌های بسیار بالا به مخاطره می‌اندازند.

وی افزود: در همین راستا و طی شش ماه سپری شده از سال جاری ۳۰۰۰ وسیله نقلیه متخلف توقیف و ۱۵ هزار مورد اعمال قانون صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به توقیف ۱۰ تا ۱۵ روزه وسایل نقلیه متخلف، خاطرنشان کرد: رانندگان متخلف علاوه بر توقیف وسیله نقلیه نمره منفی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

حیدری تصریح کرد: هر فردی که بیش از ۳۰ نمره منفی به وی تعلق گیرد برای بار اول گواهینامه‌اش به مدت ۳ ماه، برای بار دوم ۶ ماه و برای بار سوم علاوه بر یکسال محرومیت از رانندگی باطل خواهد شد.

وی اضافه در همین راستا و طی شش ماه سپری شده از سال جاری پلیس اقدام به ابطال گواهینامه ۴۴ نفر از رانندگان متخلف کرده است و این افراد پس از طی مدتی برای دریافت دوباره گواهینامه باید همه مراحل را مجدد طی کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه عموم مردم به قوانین و مقررات رانندگی پایبند هستند، گفت: نتیجه این قانونمداری کاهش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی درون شهری طی نیمه نخست امسال بوده است.

حیدری با اشاره به تردد بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در سطح استان و همخوانی نداشتن این خودروها با زیرساخت‌های درون شهری، گفت: به همین دلیل مجبور به اجرای طرح زوج و فرد در برخی خیابان‌های شهر کرمانشاه شده‌ایم و انتظار داریم شهروندان مثل همیشه با پلیس همکاری کنند.

کد خبر 797805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.