پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد و از دوشنبه تا چهارشنبه روند دما افزایشی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مرتضی اثمری در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: امروز کماکان با فعالیت سامانه ناپایدار جوی، در برخی نقاط خراسان‌رضوی به ویژه نواحی جنوبی، ابرناکی و وقوع رگبارهای پراکنده را شاهد خواهیم بود، با خروج سامانه ناپایدار، کاهش ابرناکی و جو نسبتاً آرام را برای خراسان‌رضوی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین امروز شاهد افزایش وزش باد در نواحی بادخیز به ویژه نواحی شرقی و جنوب‌شرقی هستیم، روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد و از دوشنبه تا چهارشنبه، روند دما افزایشی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ۱۵ و ۲۴ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ۲۱ درجه و در سردترین ساعات به ۱۴ درجه خواهد رسید.

اثمری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته، خوشاب با دمای هشت درجه و داورزن با دمای ۳۱ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و بیشترین میزان بارندگی از کلات به میزان ۸/۸ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به هشدارهای صادرشده زرد و نارنجی بیان کرد: در روزهای ۱۰ و ۱۲ مهر به ترتیب هشدارهای زرد و نارنجی در خصوص بارش‌ها و گردوغبار برای خراسان رضوی صادر شده است، از پنجشنبه تا صبح امروز، بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به نیمه شمالی بوده و از امروز تا فردا صبح، نیمه‌جنوبی پربارش خواهد بود.

کد خبر 797757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.