مدارس کانکسی در مناطق عشایرنشین نداریم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعداد ۷۶۱۲ دانش‌آموز عشایر در مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستان و کاردانش استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، تمام مدارس کانکسی در مناطق عشایرنشین استان اصفهان جمع‌آوری شدند و مدرسه و کلاس کانکسی نداریم.

وجیهه فاضل در آستانه روز روستا و عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون دانش‌آموزان عشایری استان اصفهان که در مناطق جرقویه سفلی، فریدون‌شهر، چادگان، دهاقان و شهرضا تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در مجموع ۱۶۸ مدرسه عشایر در این مناطق وجود دارد که از این تعداد ۱۱۸ مدرسه ابتدایی، ۲۷ متوسطه اول، ۱۳ مدرسه متوسطه دوم و پنج هنرستان و کارودانش است.

وی تعداد کلاس‌های درس عشایر را ۵۰۴ باب اعلام کرد و افزود: مطابق با این آمارها، دانش‌آموزان عشایر در ۳۱۱ کلاس ابتدایی، ۱۰۴ کلاس متوسطه اول، ۵۹ کلاس درس متوسطه دوم و ۳۰ کلاس مربوط به هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان مجموع دانش‌آموزان عشایر استان را ۷۶۱۲ نفر دانست و گفت: از این تعداد ۴۶۶۷ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که حدود ۲۴۹۸ نفر از آنها دانش‌آموز پسر و ۲۱۶۹ نفر نیز دانش‌آموز دختر هستند.

فاضل ادامه داد: از مجموع ۱۷۷۹ نفر دانش‌آموزان عشایر در مقطع متوسطه اول، تعداد ۹۵۶ نفر پسر و ۸۲۳ نفر دختر هستند، در پایه تحصیلی متوسطه دوم ۷۸۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که ۲۴۹ نفر آنها را پسران و ۵۳۱ را دختران تشکیل می‌دهند و از شمار ۳۸۶ محصل عشایر هنرستانی تعداد ۱۱۸ پسر و ۲۶۸ دختر است.

وی اضافه کرد: امور مربوط به آموزش عشایری در دوره‌های ابتدایی و متوسطه را معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ساماندهی می‌کند، دانش‌آموزان عشایر از ظرفیت‌ها و استعدادهای کم‌نظیری برخوردار هستند و آموزش ابتدایی استان اصفهان تلاش کرده است تا با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف، ظرفیت‌سازی لازم جهت بروز این استعدادها را فراهم کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: برگزاری دوره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان عشایری، برگزاری اردوهای مطالعاتی نوروز، برگزاری اردوهای استانی و کشوری، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و تخصیص اعتبار برای تجهیزات مدارس عشایری از مهم‌ترین اقدامات انجام شده آموزشی عشایری است.

فاضل ادامه داد: برگزاری اولین همایش معلمان ابتدایی، متوسطه و مدیران، بهره‌وری راهبردهای آموزشی و کیفیت‌بخشی کلاس‌ها، دوره توانمندسازی، جلسات یادگیری و یاددهی، تشکیل کانال‌های آموزشی روزانه برای توانمندسازی برنامه‌های، اتخاذ ۳۳ کد واحد عشایر، افزودن تعداد ۱۰ مدرسه عشایر در مناطق چادگان و فریدونشهر، سنجش رایگان سلامت تمام نوآموزان در مدارس عشایر، تأمین ۱۶۳ کیت آموزشی علوم و ریاضی طی دو سال گذشته برای مدارس ابتدایی توسط وزارتخانه و مجمع خیرین اصفهان، تهیه ۹۰ بسته پک آموزشی اعم از کیف و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم فریدونشهر و جرقویه سفلی و برگزاری نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دیگر اقداماتی بوده که برای دانش‌آموزان عشایر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۶۱۲ دانش‌آموز عشایر در مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستان و کاردانش استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: تمام مدارس کانکسی در مناطق عشایرنشین استان اصفهان جمع‌آوری شدند و مدرسه و کلاس کانکسی نداریم.

کد خبر 797736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.