سرشماری کشاورزی محور برنامه‌ریزی در خراسان شمالی خواهد بود

استاندار خراسان شمالی گفت: سرشماری کشاورزی محور برنامه‌ریزی در خراسان شمالی خواهد بود؛ بنابراین دستگاه‌ها این سرشماری را با جدیت اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در ستاد هماهنگی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه هرگونه برنامه‌ریزی نیاز به اطلاعات و آمار به روز دارد، اظهار کرد: سرشماری دقیق کشاورزی پیش نیاز سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در این حوزه است.

وی افزود: بخش کشاورزی یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی محسوب می‌شود و این بخش، سهم بالایی در اقتصاد و حوزه اشتغال استان را به خود اختصاص می‌دهد و در خراسان شمالی اهمیت مضاعف دارد زیرا پایه‌های توسعه این استان کشاورزی و دامداری است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: این سرشماری زمینه ساز پیشرفت حوزه کشاورزی است لذا از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید دقت در سرشماری مورد تاکید قرار گیرد.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه برای جذب اعتبارات و برنامه‌ریزی برای آینده استان باید یک آمار دقیق از وضعیت موجود داشته باشیم، تصریح کرد: اجرای سرشماری کشاورزی با مراجعه به بهره برداران حوزه کشاورزی و از فعالیت‌های نه‌گانه در این حوزه انجام خواهد شد.

وی بر تلاش و همکاری همه سازمان‌ها برای اجرای موفق این طرح تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها نیز در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی همکاری لازم را با متولیان سرشماری داشته باشد.

مرتضی بهزادفر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: طرح سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور از اواسط آبان ماه به مدت ۴۵ روز در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور و برابر قوانین، تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری سرشماری در استان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح سرشماری عمومی کشاورزی از آبان با شعار همکاری در سرشماری همراهی در رفاه و آبادانی انجام خواهد شد، گفت: در فرایند طرح سرشماری کشاورزی در استان ۲۵۷ نفر از آمارگیران و کارشناسان همکاری خواهند کرد.

کد خبر 797733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.