«تقدم پیشگیری بر درمان» شعار حراست وزارت بهداشت باشد

وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، «پیشگیری مقدم بر درمان است» را شعار حراست وزارت بهداشت دانست و گفت: مطابق فرمایش امام و مقام معظم رهبری، قانون فصل‌الخطاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرقندی اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ساختار، ماهیت کاری و وظایف گسترده‌ای که به او محول شده با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در ارتباط بوده و برنامه‌های ملی زیادی را باید اجرا کند که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری است؛ در تمام این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه حراست باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد، یعنی باید نقاط ضعف یا تهدید را پیش از بروز و تبدیل شدن به بحران، پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.

وی با بیان این که در ابتدای کار وزارتش با اعتراض پرستاران مواجه شده است، افزود: باید چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراضات به روش‌های دقیق و علمی پیش‌بینی و مرتفع کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: اگر در حوزه بهداشت شاهد پیشرفت شاخص‌هایی همچون کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که در دنیا نمونه است، به واسطه توجه به پیشگیری بوده است، این نوع اقدام هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نیازمند نگاه دقیق و وسیع است، بنابراین حراست نیز باید بتواند با پیشگیری از حوادث، نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: من ۴۰ سال است با قشر دانشجو سر و کار دارم و می‌دانم اگر مشکلات آنها را زودتر با گفتگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد و اینگونه مسائل نیازمند پیش‌بینی است.

وی تصریح کرد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم، قانون است، چیزی در کشور فراتر یا پایین‌تر از قانون نداریم و امام و مقام معظم رهبری قانون را فصل‌الخطاب معرفی کرده‌اند.

وزیر بهداشت یادآور شد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است، به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش‌بینی رویدادها و بحران‌ها، هشدار دادن نسبت به آنها و این چنین موارد نیازمند داشتن دیدگاه علمی و آینده‌نگر است.

ظفرقندی بیان کرد: اقدام ساده و سنتی این است که زمان وقوع بحران‌ها به آن‌ها ورود کنیم در حالی که دوران این نوع نگاه و اقدام گذشته است.

وی با اشاره به این که هدف همه ما رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف بلند کشور است، اظهار امیدواری کرد که با کمک همه و توجه به نگرش پیشگیری و احترام به قانون، قبل از بروز مسائل با نگرش عملی و پیش‌بینی‌های لازم، مشکلات شناسایی و مرتفع شوند.

کد خبر 797654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.