مجتمع خدمات سرمایه‌گذاری راه‌اندازی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، مجتمع خدمات سرمایه‌گذاری در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، یدالله رحمانی امروز_ یکشنبه پانزدهم مهر_ در دیدار مدیران حوزه سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در کوتاه‌مدت شاخص‌های بخش تولید و سرمایه‌گذاری را رشد دهیم و تحرک جدی ایجاد کنیم، حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری و بخش‌های مختلف گردشگری را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: به این منظور مجتمع خدمات سرمایه‌گذاری توسط اداره کل اقتصاد و دارایی استان راه‌اندازی شده است که به زودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند نقش اصلی برای سرمایه‌گذاری و بسترسازی بخش تولید و اشتغال را داشته باشند در این مرکز مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راهکار خوبی برای جذب و خدمات‌دهی سرمایه‌گذار در استان آغاز شده‌است، تصریح کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و با راه‌اندازی مجتمع خدمات سرمایه‌گذاری می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان امیدوار بود.

رحمانی با اشاره به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار لبنانی در شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذار تماس گرفتیم که اگر مشکلاتی برای ادامه فعالیت است، مرتفع شود و در صورتی که زمینه دیگری برای تولید و سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد بستر کار را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر توسعه شبکه ریلی و زیربناهای راه‌های اصلی آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها، افزود: با توجه به اینکه دولت در این زمینه با محدودیت منابع مواجه است، باید بستر جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج تنها مرکز استانی است که به شبکه ریلی کشور متصل نیست و در صورتی که به راه‌آهن متصل شویم می‌توانیم نقطه میانی کریدور سرخس- اقلید- یاسوج- اهواز و بوشهر باشیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای حوزه راه‌آهن یاسوج، تصریح کرد: در این زمینه در مرکز کشور موضوع را پیگیری خواهم کرد که اعتبارات راه‌آهن یاسوج از منابع ملی خصوصاً تهاتر نفت تأمین شود.

رحمانی با بیان اینکه به موضوع تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: نیاز است با ارائه گزارشات، این مسائل را پیگیری کنیم تا اعتبارات این بخش‌ها تأمین شود.

وی افزود: در صورتی‌که این موارد به نتیجه برسد، کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند از پرجاذبه‌ترین استان‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به چشم‌انداز خوبی که استان دارد، زمینه برای رونق و توسعه استان و بهبود وضعیت اقتصادی مردم که دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه استان نیازمند کار و تلاش است و باید فرهنگ کار و تلاش بیشتر را در بخش‌های خصوصی و دولتی بیش از گذشته تقویت کنیم، تصریح کرد: در دولت وفاق ملی بستر برای مشارکت همه آحاد جامعه فراهم شده‌است که دست در دست هم در جهت توسعه استان حرکت کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: اگر اتحاد و هم‌دلی در استان تقویت شود، برنامه‌ریزان کشوری متقاعد خواهند شد که با نگاه بازتر و وسعت دید بالاتری برای رفع مشکلات استان همکاری کنند.

کد خبر 797643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.