به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، مهدی بهمنآبادی با بیان اینکه سامانه مکانیابی تماسگیرندگان به ما کمک میکند تا موقعیت مکانی تماسگیرنده را رهگیری و مکان تقریبی او را پیدا کنیم، اظهار کرد: مکان تماسگیرندگان خطوط ثابت تلفنی با کمک اطلاعات موجود در سامانه مخابرات توسط واحد ارتباطات اورژانس مشخص میشود.
وی با اشاره به تفاوت شعاع مکانیابی تماس گیرندگان با تلفن همراه در محیطهای مختلف افزود: در داخل شهر، شعاع ۳۰۰ متری برای مکانیابی مشخص میشود، اما در جادهها به علت فاصلههای زیاد، شعاع یک کیلومتری مدنظر قرار میگیرد.
رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: نیاز است سیستم مکانیاب یا GPS گوشی تلفن همراه تماس گیرنده در زمان تماس با ۱۱۵، روشن و در حین تماس، فعال باشد، ممکن است در ابتدای کار در برخی موارد دقت مکانیابی پایین باشد و شناسایی مکان تماسها با خطا مواجه شود، اما اورژانس کشور در تلاش است تا این سیستم، بهینهسازی شود و میزان خطاهای آن کاهش پیدا کند.
بهمنآبادی با بیان اینکه در کشور هزاران فرستنده-گیرنده (BTS) داریم، افزود: برای بهبود دقت مکانیابی، باید تعداد BTS ها افزایش پیدا کند که این موضوع بر عهده اپراتورهای تلفن همراه است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به نقش این سامانه در تسریع و تسهیل دسترسی به مددجویان عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی و زمانبر همکاران واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵، ثبت نشانی تماسگیرندگان بود که موجب اتلاف وقت در لحظات حیاتی فرایند کمکرسانی میشد، اما بهرهگیری از این سامانه، زمان تلف شده را به میزان قابل ملاحظهای کاهش خواهد داد.
رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور با اشاره به تأثیر این سامانه در کاهش مزاحمتهای تلفنی گفت: مشخص بودن موقعیت مکانی و نشانی تماسگیرندگان، نقشی مهم و بازدارنده در کاهش مزاحمتهای تلفنی اورژانس ۱۱۵ ایفا خواهد کرد، در زمان حاضر این سامانه در استان تهران فعال است و در روزهای آینده، این امکان در تمام مراکز در سراسر کشور راهاندازی خواهد شد.
نظر شما