احداث ۲۲ هزار مسکن روستایی در نواحی سانحه‌دیده استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از احداث ۲۲ هزار مسکن روستایی در نواحی سانحه‌دیده استان قزوین بعد از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل خبر داد.

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۲۲ هزار مسکن روستایی در نواحی سانحه‌دیده استان قزوین بعد از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی (زلزله و سیل) در استان قزوین و سایر استان‌های سانحه‌دیده یکی از کارهای مهم بنیاد مسکن در سالیان اخیر بوده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی را در نواحی آسیب‌دیده از حوادث طبیعی استان قزوین بازسازی و نوسازی کرده است و همچنین ۷ هزار و ۷۱۳ واحد مسکونی روستایی و شهری در سایر استان‌های سانحه‌دیده احداث کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به صدور و ارائه سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر به عنوان یکی از تکالیف مهم این بنیاد خاطرنشان کرد: در استان قزوین تاکنون بیش از ۸۱ هزار جد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

سبحانی اضافه کرد: در حوزه تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، تاکنون در ۵۰۹ روستا طرح هادی روستایی شامل عملیات آسفالت، زیرسازی و سنگ‌فرش اجرا کرده‌ایم و در ضمن مطالعات طرح هادی ۷۹۹ روستا را به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، تاکنون ۷۲ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است و ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی را احداث کرده‌ایم.

کد خبر 797641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.