تعیین‌تکلیف اراضی کوی پیروزی خیابان مطهری کرج پس از سال‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه شهرداری درباره تعیین‌تکلیف اراضی معروف به تاج‌بخش واقع در کوی پیروزی خیابان مطهری با اکثریت آرای اعضای شورای شهر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، عمار ایزدیار صبح امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر و بررسی لایحه شهرداری درباره اراضی تاج بخش اظهار کرد: در پی توافقنامه میان شهرداری کرج و آقایان محمد ناصر تاج بخش و جهانگیر تاج بخش مقرر شد در ازای صدور پروانه ساختمانی نسبت به این پلاک ثبتی که بلاعوض به شهرداری طبق نظریه هیئت پنج‌نفره کارشناسی از همان ایام پیروزی انقلاب و قبل از توافق به اشخاص متعدد واگذار شده و در آن احداث انجام شده است را به شهرداری اهدا و شهرداری بهای آن را صرف امور عام‌المنفعه کند.

وی افزود: این توافق همان سال و طی لایحه‌ای به شورای قائم مقامی وقت شورای شهر منعکس شد و موضوع مورد تصویب شورا قرار گرفت که به شهرداری کرج نیز ابلاغ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: باوجود گذشت مدت زمانی از توافقات موصوف، مالک وقت اسناد مالکیت را به شهرداری منتقل نکرد و برخی از افراد نیز در اجرای ماده ۲۲ قانون ثبت (انتقالی از ورثه تاج‌بخش) و ماده ۱۴۷ قانون اصلاح بعضی مواد قانون ثبت، نسبت به دریافت سند مالکیت در محدوده خویش اقدام کرده‌اند.

ایزدیار اضافه کرد: از طرفی شهرداری نیز با توجه به وجود اسناد مالکیت صادر شده راجع به ابنیه احداثی، مبادرت به صدور پروانه ساختمانی، مفاصل حساب و پایان کار کرده است و در حال حاضر نیز مراجعان متعددی با ارائه سند مالکیت، متقاضی صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات از ناحیه شهرداری هستند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته وراث مرحوم محمد ناصر تاج بخش با ادعای وقوع مساحتی از پلاک موروث ایشان در طرح معبر عمومی، دعاویی به خواسته مطالبه بهای مساحت واقع در طرح پلاک‌های ثبتی علیه شهرداری کرج مطرح کرده‌اند که حسب دادنامه‌های صادر شده از دادگاه‌های عمومی و تجدید نظر و به استناد صورتجلسه توافق یاد شده، دعاوی مطرح شده علیه شهرداری رد و حکم بر بی حقی وراث مرحوم محمد ناصر تاج بخش صادر شده است که دادنامه‌های صادره دلالت بر واگذاری پلاک‌ها و مالکیت شهرداری دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به کثرت مراجعان به شهرداری برای دریافت خدمات و با توجه به اقدامات انجام شده در گذشته، موضوع واگذاری عرصه پلاک‌های ثبتی موصوف به مأخذ ارزش معاملاتی دفترچه امور مالیاتی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مطرح و پس از بحث و بررسی با اکثریت آرای حاضران با لایحه شهرداری موافقت شد.

ایزدیار افزود: این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۴ اعتبار دارد و لازم است همشهریانی که در آن منطقه اراضی را پیش از تاریخ ۱۳۶۴/۱/۲۷ از ورثه تاج بخش در قالب اسناد عادی تحویل گرفته‌اند به شهرداری برای تعیین‌تکلیف ملک خود مراجعه کنند.

کد خبر 797613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.