جشنواره کودک و فرصتی که برای بیان دغدغه‌ها پدید آمد

نخستین روز از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اکران فیلم‌های مافیای شجاعان، رؤیای پفکی، آرزوی اسب چوبی، آن دو، میرو و شمشیر و اندوه با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان در سه سینمای فلسطین، چهارباغ و ساحل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نخستین روز از اکران مردمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شاهد حضور پرشور مردم در سینما چهارباغ بودیم؛ والدین زیادی همراه با فرزندانشان برای تماشای فیلم آماده بودند و فضای سینما جو خانوادگیِ شادی را در خود جای داده بود؛ در همین راستا به گفت‌وگو با عوامل فیلم و مردم تماشاگر پرداختیم.

کمال مقدم، کارگردان فیلم آرزوی اسب چوبی با بیان اینکه در فیلم می‌خواهیم بگوییم آرزو ساختنی است، به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: محوریت فیلم آرزوی اسب چوبی «احترام» است تا به بزرگ‌ترها و والدین احترام بگذاریم، آن‌ها را ببینیم و فضای مجازی باعث نشود مثل قبل کنار هم جمع نشویم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان موجب ایجاد انگیزه می‌شود، می‌افزاید: من به عنوان یک فیلم‌ساز رسالت فرهنگ‌سازی دارم و تلاش کردم بخشی از فرهنگ غنی ایران را در غالب فیلم خود بیان کنم.

کارگردان فیلم آرزوی اسب چوبی با بیان اینکه کار کودک و نوجوان را دوست دارم، چراکه من با فیلم کودک عاشق سینما شدم، تصریح می‌کند: سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بسیار کمک‌کننده است و اجازه می‌دهد دغدغه‌های خود را بیان کنیم.

جشنواره کودک و فرصتی که برای بیان دغدغه‌ها پدید آمد

جوانان طلایی!

در ادامه پیام مهرنوش، تهیه‌کننده فیلم آرزوی اسب چوبی به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: فیلم آرزوی اسب چوبی با توجه به محوریت این دوره از جشنواره برای نوجوانان ساخته شده است، همچنین از آنجایی که باور داریم طلایه‌داران و آینده‌داران این کشور جوانان هستند، خود را موظف می‌دانیم به عنوان مبلغان این حوزه در راستای تولید آثار و جشنواره‌های مختلف قدمی برای تعالی این مسیر برداریم.

وی تصریح می‌کند: تهاجم فرهنگی جنگی است که امروزه قشر نوجوان را تحت تأثیر خود قرار داده است، در همین راستا در این فیلم تلاش کردیم که نسل مدرنیته را با سنت‌های زیبا آشنا کنیم و در راستای تحکیم پیوند خانواده اهتمام ورزیم.

جشنواره کودک و فرصتی که برای بیان دغدغه‌ها پدید آمد

فیلمی به زبان نویسنده دهه هشتادی!

همچنین محمدرضا شیرخانلو، بازیگر فیلم آرزوی اسب چوبی به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: آرزوی اسب چوبی فیلمی است که بسیار دوستش دارم، چراکه موجب شده است پس از گذشت سه یا چهار سال در جشنواره شرکت کنم و حال خوبی داشته باشم.

وی ادامه می‌دهد: این فیلم بیان‌کننده دغدغه‌های منِ دهه هشتادی به زبان خودم است، نه با دیدگاه بزرگ‌ترهای من و درباره پسر نوجوانی است که به‌طور ناگهانی دچار فضای فانتزی می‌شود و تمام اتفاقات و چالش‌ها حول محور خانواده، غول‌ها و انسان‌ها می‌چرخد.

جشنواره کودک و فرصتی که برای بیان دغدغه‌ها پدید آمد

آرزوی اسب چوبی جنبه آموزنده دارد

در ادامه یکی از تماشاگران کودک فیلم آرزوی اسب چوبی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: آرزوی اسب چوبی بهترین فیلمی بود که تا الان دیده‌ام؛ درباره زندگی غول‌ها بود و یاد گرفتم که همدیگر را تنها نگذاریم.

پدر یکی از تماشاگران کودک ادامه می‌دهد: از نیمه دوم فیلم عجیب با آن ارتباط گرفتیم و پرمعنا بود؛ به‌طوری که به پسرم گفتم دنیای غول‌ها پر از مهربانی است و کاش ماهم مثل این‌ها محبت را یاد بگیریم و خوب باشیم.

همچنین پدر یکی دیگر از کودکان تصریح می‌کند: دخترم فهمید غول غیرواقعی است؛ از طرفی همیشه باید هوای بزرگ‌ترها را داشته باشد، برای آن‌ها وقت بگذارد و عشق بورزد.

مادری دیگر می‌افزاید: فیلم خوبی بود؛ بچه‌ها غرق فیلم شده بودند و ما والدین نیز محو فیلم شدیم.

جشنواره کودک و فرصتی که برای بیان دغدغه‌ها پدید آمد

تماشاگر کودکی نیز می‌گوید: یاد گرفتیم مهربان باشیم و خودخواه نباشیم؛ فیلم آموزنده و مناسب سن ما بود، یاد گرفتیم قدر داشته‌هایمان را قبل از اینکه از دستشان بدهیم بدانیم.

والدی دیگر اظهار می‌کند: آرزوی اسب چوبی فیلم جالبی بود، بخش‌های هیجانی داشت و شاد بود؛ از طرفی مادر و پدرهای نسل گذشته و ما نیاز داریم که بچه‌هایمان به ما محبت کنند و در این فیلم متذکر شد که به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سر بزنید، توجه کنید و آن‌ها را به خانه سالمندان نبرید و خانه‌های قدیمی را حفظ کنید.

به گزارش ایمنا، نخستین روز از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اکران فیلم‌های مافیای شجاعان، رؤیای پفکی، آرزوی اسب چوبی، آن دو، میرو و شمشیر و اندوه با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان در سه سینمای فلسطین، چهارباغ و ساحل برگزار شد.

کد خبر 797525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.