جهاد دانشگاهی نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم از زحمات این مجموعه تقدیر کرد و گفت: قبل از انقلاب مشابه این مجموعه را نداشتیم و این مجموعه یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا عباسی _شنبه چهاردهم مهر_ در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به حدیث «العلم سلطان»، اظهار کرد: علم سلطان است و هر کشوری به آن دست پیدا کرد، می‌تواند برتری و آقایی بر جهان را به دست بگیرد؛ هر کشوری هم به آن دست پیدا نکرد و از گردونه علمی عقب افتاد، باید مطیع و پیرو باشد.

وی افزود: امروز هم در جهان برخی علاقه دارند کشورها را بر اساس میزان دستیابی به علم و فن‌آوری به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کنند؛ یعنی عده‌ای از کشورها به تکنولوژی‌های برتر دست پیدا کرده‌اند و با آن کسب قدرت کرده‌اند و با آن داعیه برتری و تسلط بر سایر کشورها را دارند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه عده‌ای از کشورها هم که به علوم نوین دست پیدا نکرده‌اند تحقیر شده و باید سلطه کشورهای پیشرو در این زمینه را بپذیرند، تصریح کرد: اعتقاد داریم که نه باید ظلم کرد و نه زیر بار ظلم رفت؛ همچنین نه باید سلطه‌گر بود نه سلطه‌پذیر.

عباسی با اشاره به لزوم تحقق شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» عنوان کرد: یک سبک جدید به اسم جمهوری اسلامی در دنیا ارائه دادیم و در دام دوگانه‌های ساختگی نیفتاده و نخواهیم افتاد و راه نو و سومی را که با آرمان‌ها و اعتقاداتمان متناسب باشد انتخاب خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اعتقاد داریم که باید علم را به دست بیاوریم و این علم را بین کشورهای دوست و همراه خود نیز ترویج دهیم و آن‌ها را نیز به رشد و استقلال علمی برسانیم و قدرتمند شدن را برای کشورهای همسوی خود نیز تحقق بخشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در سنگر علم با قدرت آفرینی برای جمهوری اسلامی از زحمات این مجموعه تقدیر کرد و گفت: بارها در جلسات کشوری و استانی مجموعه جهاد دانشگاهی حضور یافتم و از انجام کارهای علمی این مجموعه تقدیر و تشکر کرده‌ام که یک نمونه از آن در حوزه سلول‌های بنیادی است.

عباسی با اشاره به اینکه ایران در دانش سلول‌های بنیادی جز چند کشور اول دنیا است، اضافه کرد: این جایگاه افتخار کشور است، در جایی که هیچ جایگاهی در دنیا نداشتیم، امروزه به بهترین جایگاه دست پیدا کردیم؛ در مجموعه جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و برخی از مجموعه‌های این چنینی وابسته به جهاد دانشگاهی فارغ از منافع شخصی برای منافع ملی، در سنگر رشد علم و ساخت قدرت برای کشور تلاش می‌شود.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی یادآور شد: مدیر سابق نیز فعالیت‌هایی در راستای پیشرفت مجموعه انجام داده که مدیران بعدی هم باید این راه را ادامه دهند؛ البته معمولاً این اقدامات در جهاد دانشگاهی سلسله‌وار انجام شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همچنانکه سازندگی جهادی باید صورت گیرد، کارهای دانشگاهی هم باید به صورت جهادی انجام شود، اظهار کرد: با روحیه جهادی می‌توانیم بر مشکلات کشور فائق بیاییم؛ اگر به سمت دانش و تولید علم رفتیم، قطعاً مشکلات حل شدنی هستند، در غیر این صورت با روزمرگی و بی توجهی به علم و فناوری، مشکلات باقی مانده و باید پیرو دیگر کشورهای پیشرو باشیم که این از اهداف انقلاب و نظام اسلامی ما به دور است.

عباسی با تأکید بر اینکه ایران باید یک کشور پیشرو باشد، بیان کرد: این کشور پیشرو باید علم خود را با دیگر کشورهای همسایه و دوست تقسیم کند؛ امیدوارم که هر روز شاهد شکوفایی و ارتقای جهاد دانشگاهی و تأثیرات مثبت آن بر کشور باشیم.

کد خبر 797496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.