بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های بین‌شهری کشور

مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ و نقل گفت: در نیمه نخست سال‌ جاری، ۱۱ هزار و ۳۰۱ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری کشور بهسازی و روکش آسفالت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا سیاهپور روز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ اظهار کرد: در راستای نگهداری و ایجاد سطح سرویس مناسب در راه‌های شریانی کشور، ۴۲۳۶ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد / گرم در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی بین‌شهری کشور انجام شد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۲۱۵۱ کیلومتر عملیات حفاظتی رویه راه‌ها شامل ۳۰۸ کیلومتر فوگسیل، ۲۶۷ کیلومتر چیپ‌سیل، ۹۶۴ کیلومتر اسلاری‌سیل، ۸۹ کیلومتر آسفالت سرد / ردمیکس، ۵۲۳ کیلومتر میکروسرفیسینگ اجرا شده است.

سیاهپور بیان کرد: عملیات درزگیری و لکه‌گیری آسفالت به ترتیب به میزان ۱۶۸۷ کیلومتر و ۳۲۲۷ کیلومتر با یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۷۲ تن آسفالت مصرفی انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه، احداث ۱۱۳ دستگاه پل، آبرو و آبنما، تعمیرات جاری و تعمیرات اساسی ۱۳۵۵ دستگاه ابنیه فنی راه، تنقیه، دریواسیون و تنظیم بستر ۵۷۹۶ دستگاه آبرو و پل، تعمیرات جاری ۹۳۶۹ متر تونل و نگهداری و تعمیرات جاری ۲۵ کیلومتر دیوار حائل و کنارگذر یک دستگاه تونل و پل را از دیگر اقدامات ۶ ماهه حوزه نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی راه عنوان کرد.

وی افزود: ۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۸ تن آسفالت برای نگهداری و توسعه شبکه راه‌های کشور طی ۶ ماهه سال‌جاری مصرف شده است.

کد خبر 797468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.