روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication + پوستر

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication مناسبتی جدید است که از سال ۲۰۱۹ به جهان معرفی شد و هر سال در هفتم اکتبر مصادف با شانزدهم مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication هر سال در سراسر جهان در هفتم اکتبر برگزار می‌شود. هدف این روز تشویق دولت‌ها و ملت‌ها به حل مناقشات بدون توسل به هر نوع خشونت است. در این روز مردم سراسر جهان بر برقراری ارتباط به شیوه‌ای متمرکز می‌شوند که گفت‌وگوی صلح‌آمیز و پیامدهای آن را ترویج می‌کند. این اقدام به‌ویژه در موقعیت‌هایی مفید است که برای خشونت برای مدتی طولانی حکم‌فرما بوده است، چراکه گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز با داشتن ذهنی باز می‌تواند به هر نوع درگیری پایان دهد.

تاریخ روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز ۱۴۰۳

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز هر سال در هفتم اکتبر مصادف با شانزدهم مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication + پوستر

تاریخچه روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز در سال ۲۰۱۹ در راستای افزایش آگاهی در مورد قدرت ارتباطات صلح‌آمیز ایجاد شد. البته مأموریت‌های حفظ صلح سازمان ملل متحد در سطح جهانی از سال ۱۹۴۸ آغاز شده بود، اما شفافیت بین‌الملل این سازمان در سال ۲۰۱۳ مورد تردید قرار گرفت و سازمان ملل متحد به فساد و تبعیض در نظارت متهم شد.

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز درصدد ترویج ارتباطات مسالمت‌آمیز به‌عنوان هنجار در میان خانواده‌ها، جوامع، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی است و رویدادهای آن به شیوه‌ای برگزار می‌شود که در عین رسیدگی به مسائل پیچیده حول محور درگیری‌ها، قضاوت‌ها و ترس‌های حاکم بر بعضی از جوامع، بر همکاری، همیاری و صلح متمرکز باشد.

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication + پوستر

مناسبت‌هایی هم‌چون روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز در عصر پرچالش بی‌سابقه امروزی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، چراکه احساسات تفرقه‌آمیز به‌ویژه عوامل گسترش نفرت و نابردباری در بالاترین حد خود قرار دارند، تروریسم به خشونت دامن می‌زند و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز درصدد به حاشیه راندن افرادی است که سعی در گسترش صلح و دوستی دارند. در دنیای امروز خشونت بیشتر افرادی ساکن در فقیرترین و کمتر توسعه‌یافته‌ترین بخش‌های جهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بلایای مرتبط با شرایط آب‌وهوایی نیز وضعیت موجود را بدتر می‌کند و مهاجرت اجباری را افزایش می‌دهد. این امر منجر به افزایش جرایم خشونت‌آمیز نیز شده است.

موانع صلح پیچیده و گوناگون است، بنابراین هیچ کشوری نمی‌تواند به‌تنهایی مشکلات خود را حل‌وفصل کند، به احتمال زیاد علت پذیرفته شدن روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز در سطح جهانی همین امر است. با این حال چنین روزی تنها زمانی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری موفق به‌شمار رود و به نتیجه برسد که با همبستگی و اقدامات مشترک همراه باشد.

روز جهانی ارتباطات صلح‌آمیز International Day of Peaceful Communication + پوستر

جهان امروز باید فرهنگ صلح و توسعه پایدار همراه با آگاهی از حقوق بشر، مهارت‌های روابط مسالمت‌آمیز، حکمرانی مناسب، شیوه‌های جلوگیری از درگیری و راه‌های ایجاد صلح را به‌خوبی بشناسد و به‌کار گیرد. مسیر این اقدامات طولانی، اما پیمودن آن ممکن است، چراکه ارتباطات صلح‌آمیز آغازی برای داشتن آینده‌ای شادتر است که جهان به آن نیاز مبرم دارد.

کد خبر 797462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.