تاکید بر اصلاح روند مساعدت به مراکز فرهنگی/ بررسی روند برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در یکصدوسی‌وهشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکصدوسی‌وهشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این هفته شورای اسلامی شهر با ارائه بررسی لوایح مختلف همراه بود.

وی افزود: این جلسه با بررسی چهار لایحه و ارائه گزارش فرایند برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان و آخرین وضعیت پردیس سینمایی شهر رویاها همراه بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از جمله مهمترین نکات و تأکیدات مطرح شده در این جلسه این بود که نگاه ویژه به میزان تحقق بودجه و ظرفیت آن صورت گیرد تا روند کمک و مساعدت به مراکز فرهنگی، سبب ایجاد بار مضاعف مالی بر دوش شهرداری نشود.

صالحی گفت: بررسی شد تا پاتوق‌های گفت‌وگو ردیف بودجه‌ای داشته باشد یا به‌عنوان پروژه تعیین شود تا جایگاه آن در بودجه برای دریافت مساعدت، تثبیت شود و گزارش لازم از اقدامات و مشاوره‌های انجام شده در پاتوق‌های گفت‌وگو به‌منظور چگونگی ارائه مساعدت‌ها به شورای شهر ارائه شود.

وی ادامه داد: از دیگر نکات و تأکیدات مطرح شده در این جلسه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی مساجد و پاتوق‌های گفت‌وگومحور بود که نیازمند ایجاد ساختاری برای تثبیت است تا به شیوه‌ای مؤثر استمرار پیدا کند، همچنین فرهنگسرایی تحت عنوان «گفت‌وگو» به‌منظور فعالیت تخصصی در این زمینه ایجاد شود تا نتایجی ماندگار به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ارتقای پاتوق‌های گفت‌وگو مهم است، بنابراین تأکید شد که این پاتوق‌ها در یک ساختار نظام‌مند قرار گیرد و روند فعالیت آن‌ها اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد همکاری نظام‌مند با دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه فعالیت مراکز فرهنگی به‌ویژه پاتوق‌های گفت‌وگو صورت گیرد تا نظارت علمی بر روند فعالیت مشاوران از طرف این نهاد انجام شود.

صالحی با بیان اینکه بسته جامع اطلاع‌رسانی باید در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شورای اسلامی شهر ارائه شود، افزود: بررسی میزان تحقق بودجه به روند حمایت مدیریت شهری از کانون‌های فرهنگی کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: گروه‌های مشاور و افرادی که در پاتوق‌های گفت‌وگو با مردم به صحبت می‌نشینند، باید تحت آموزش قرار گیرند، زیرا این اقدام از سوی مدیریت شهری حمایت می‌شود، اما اجرا و نظارت بر فرایند فعالیت‌های آن با مردم است.

صالحی گفت: چهار یا پنج نقطه اصلی باید در سطح شهر مدنظر قرار گیرد تا با هدایت، راهبری و استفاده از ظرفیت‌های موجود پاتوق‌های گفت‌وگو در این اماکن ایجاد شود.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه گزارشی از روند برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه شد و صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری جشنواره نسبت به سال گذشته، برگزاری بزرگ‌ترین تجمع دانش‌آموزی کشور در حمایت از کودکان غزه، چگونگی تعیین سینماهای اکران کننده فیلم‌ها و توزیع بلیت‌های جشنواره در میان اقشار مختلف و دانش آموزان، حمایت از فیلمسازان اصفهانی، میزبانی شهر رویاها از دانش‌آموزان محروم، نگاهی به برنامه‌های جنبی با رویکرد حمایت از جبهه مقاومت و کودکان غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این جلسه آخرین وضعیت پردیس سینمایی شهر رویاها، اقدامات انجام شده، روند احداث و پیشرفت کار ارائه شد؛ پردیس سینمایی شهر رویاها شامل چهار سالن تخصصی برای اکران فیلم است که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی حدود یک تا دو ماه آینده به بهره. برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: تصویب لایحه شهردار اصفهان با موضوع مساعدت به کانون فرهنگی هنری مسجد ملک در اجرای طرح پاتوق گفت‌وگو در شهر تا سقف پنج میلیارد ریال (با قید تأکیدات) مصوبات این جلسه بود.

صالحی تاکید کرد: تصویب لایحه شهردار با موضوع اهدای مبلغ هفت میلیارد ریال به بنیاد خیریه المهدی (عج) برای مساعدت در هزینه برگزاری اردوهای زیارتی (با قید تأکیدات)، تصویب لایحه شهردار با موضوع نام گذاری و تغییر نام پردیس‌های خانوادگی مورد بررسی و تأیید شورای نام‌گذاری (تغییر نام پردیس خانوادگی منطقه ۱۲ به انتظار، منطقه ۱۴ به موعود و منطقه ۸ به شمس الشموس) و تصویب لایحه شهردار با موضوع نام گذاری ۹ کوچه، یک پل عابر پیاده، دو بوستان، یک مجموعه ورزشی روباز، ۱۰ بن بست، یک چهارراه و سه خیابان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 797461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.