جشنواره طنز عدلیه به ایستگاه پایانی می‌رسد

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه (دادخند)، چهارشنبه هجدهم مهر در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، امروز _شنبه چهاردهم مهر_ نشست خبری اختتامیه دومین جشنواره طنز عدلیه با عنوان دادخند با حضور مدیران فرهنگی و هنری در استان یزد برگزار شد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست با بیان اینکه شعر طنز با توجه به اینکه نشاط و شادی را درون خود دارد اظهار کرد: این نوع شعر را مردم ما می‌پسندند، چرا که واقعیت‌های تلخ رو با زبان شیرین و شیوای خود بیان می‌کند و بستر مناسبی برای نقد حوزه‌های مختلف است و شاعران در قالب شعر طنز به بیان واقعیت‌های اجتماعی که در قالب هنر نمایش آن سخت است می‌پردازند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی و مباحث مربوط به قوه قضائی و موضوعاتی که از واقعیت‌های تلخ جامعه هستند را می‌توانیم به گونه‌ای با بیان شعر فرهنگ‌سازی درست کنیم، شعر طنز می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و حل تنش‌ها اثرگذاری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زبان طنز ابزار قوی است که باید در خدمت موضوع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گرفت، جشنواره دادخند ابتکاری ستودنی از سوی دادگستری استان یزد بود.

عابدی با بیان اینکه در گذشته نقد دستگاه قضا کار سختی بوده است، گفت: پیش از این شاهد برخوردهایی بودیم، اما اکنون جشنواره شعر طنز عدلیه با عنوان دادخند اقدامی است که توسط مجموعه دادگستری استان انجام می‌شود.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه این مجموعه افتخار مشارکت در این جشنواره را دارد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره طنز عدلیه شجاعت دستگاه‌های قضائی است که وارد این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه شعرا توانستند در طول تاریخ کارهای ارزشمندی انجام دهند، افزود: ورود شعر به عرصه‌ای اعتراضی با هدف آگاه‌سازی جامعه و مسئولان بسیار حائز اهمیت است و شاعران به این صورت مردم را از طریق شعر طنز از مسائل مطلع می‌کردند یا در شعر مسئولان را خطاب قرار می‌دادند تا موضوعی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: این مجموعه بخشی از کار از جمله تهیه کلیپ‌های مختلف، تبلیغ در عرصه فضای مجازی، بنرهای سطح شهر و در قالب‌های متخلف دیگر از جمله اختتامیه مشارکت داشته است.

حسام سالکی، مدیر کل حوزه هنری یزد نیز در این نشست به اقدامات انجام شده در جهت برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری از سال ۱۳۹۰ روی شعر طنز تمرکز دارد، افزود: ما در این مدت با برگزاری نشست‌ها و محافل مختلف در جهت ارتقای این بخش به عنوان یکی از نیازهای جامعه امروز اقدام کردیم‌.

مدیرکل حوزه هنری استان یزد با اشاره به اینکه در گویش و زبان یزدی زمینه‎‌هایی از طنز و شوخی وجود دارد، گفت: هنر باید گره‌ای را از مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم بگشاید، محافل طنز حوزه هنری نیز با مسئله‌شناسی و به صورت کاربردی این هدف را دنبال می‌کند.

محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این نشست اظهار کرد: خروجی برگزاری جشنواره شعر طنز عدلیه متناسب با اهداف سند تحول قضائی، مردمی کردن قوه قضائیه و افزایش رضایتمندی مردم از حوزه قضائی است.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره دادخند در راستای نقد عالمانه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: زبان هنر به ویژه در قالب شعر طنز منجر به ارتباط بیشتر مردم با دستگاه قضا شود و ضمن آشنایی مردم با حقوق و تکالیف قوه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه بازخورد خوبی دارد.

به گزارش ایمنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی طنز عدلیه در روز چهارشنبه هجدهم مهر در محل سالن شهید عباس‌پور شرکت برق منطقه‌ای استان یزد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

کد خبر 797459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.