باد شدید، تگرگ و باران اصفهان را در می‌نوردد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد از فعالیت موج بارشی و بروز ناپایدارهای همرفتی به ویژه وزش تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، احتمال رگبار و رعدوبرق و طوفان لحظه‌ای در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ در استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار طی امروز و فردا از عرض‌های شمالی استان است.

وی افزود: بر اساس وضعیت جوی در ساعات بعدازظهر انتظار افزایش ابر، وزش باد و در مناطق شمالی و شرقی تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک، رگبار پراکنده و رعدوبرق در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان درباره صدور هشدار زرد با فعالیت موج بارشی و بروز ناپایدارهای همرفتی به ویژه وزش تندباد لحظه‌ای و گردوخاک از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت یکشنبه در استان، گفت: بارش باران، احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ، گردوخاک مناطق مرکزی استان را فرا می‌گیرد.

وی اظهار کرد: براین اساس فعالیت بارشی مناطق شمالی به ویژه اردستان، بادرود، نطنز، زواره، چوپانان، خوروبیابانک، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین، هرند و ورزنه را در بر می‌گیرد.

امینی، نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

وی افزود: احتیاط سفرها در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها، نداشتن تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی و بالگرد، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، ممنوعیت جابجایی عشایر یا چرای دام در ارتفاعات، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پرهیز از سم یا محلول پاشی باغات و مزارع در هنگام ورش باد و بارندگی و انتقال محصولاتی برداشت شده به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای یک درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 797335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.