ابتکاراتی درباره آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد

وزیر امور خارجه امروز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست، گفت که هدفش از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است و ابتکاراتی درباره برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس عراقچی که در رأس هیئتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه، پس از بیروت صبح امروز _شنبه چهاردهم مهر_ وارد دمشق شد، در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است.

وی افزود: در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی را با مقامات دولت لبنان داشتیم، گفت‌وگوهای خوبی انجام شد و مشورت‌ها و رایزنی‌های بیشتر را در دمشق با دولت سوریه ادامه خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: درباره تحولات منطقه در رایزنی نزدیک با دولت سوریه بودیم، اکنون مهم‌ترین موضوع روز بحث آتش‌بس در لبنان به‌ویژه غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد، اما متأسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

عراقچی گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست و هر روز به جنایات خود در بیروت، جنوب لبنان و غزه ادامه می‌دهد. توقف این جنایات احتیاج به تلاش جمعی جامعه جهانی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در دمشق به تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم.

وی گفت: مسائل دوجانبه ایران و سوریه گسترده است و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم که طبیعی است آن‌ها مرور خواهد شد و تلاش می‌کنیم موانع موجود را برطرف و زمینه‌های جدید را پیدا کنیم و این روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم.

عراقچی ادامه داد: درباره تحولات منطقه و بین‌المللی همیشه بحث‌های خوبی داشتیم که طبیعی است اکنون به دلیل شرایط ویژه منطقه، این بحث‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر 797328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.