دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر برگزار می‌شود

در راستای گسترش روابط ایران و قطر، دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر اوایل آذر سال جاری به میزبانی شهر دوحه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توسعه روابط ایران و کشورهای همسایه همواره در برنامه‌های سیاست خارجی دولت‌ها قرار گرفته است. با سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور اسلامی ایران به قطر و شرکت در اجلاس سران آسیایی، گسترش روابط تجاری ایران و قطر در دستور کار قرار گرفت. کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و قطر در این زمینه فعال شده و عباس علی آبادی وزیر نیرو رئیس ایرانی این کمیسیون است.

حجم مبادلات تجاری ایران و قطر از رقم ٢۴٧ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ به‌دلیل شرایط کرونایی به رقم ۲۰۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است. حجم روابط تجاری دو کشور در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نیز ١۶٠ میلیون دلار و در ۱۲ ماهه سال ١۴٠٢ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، اما طی آمار غیررسمی شش ماهه سال ۱۴۰۳ در مقیاس سال گذشته ۳۵ درصد افزایش مبادلات صورت گرفته است.

در راستای گسترش روابط ایران و قطر، دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر اوایل آذر سال جاری به میزبانی شهر دوحه برگزار می‌شود.

مجتبی اکبری، رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو با بیان اینکه دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر اوایل آذر سال جاری به میزبانی شهر دوحه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حاشیه این نشست نمایشگاهی با هدف معرفی دستاوردهای اقتصادی و تجاری ایران برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک دبیران کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر افزود: در جریان سفر رئیس‌جمهور به کشور قطر، کمیته پیگیری دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در شهر دوحه برگزار شد که در این نشست تمامی مفاد و بندهای نهمین کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر با حضور صالح المانع، دبیر قطری این کمیسیون و معاون وزیر صنعت قطر بررسی شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا دهمین نشست کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر اوایل آذر سال جاری به میزبانی شهر دوحه و با حضور تجار و فعالان اقتصادی ایرانی برگزار شود، همچنین مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در حاشیه دهمین کمیسیون مشترک نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی با حضور تجار ایرانی برپا شود.

کد خبر 797204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.