فعالان حوزه دامپزشکی، سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها هستند

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: فعالان در حوزه دامپزشکی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها برای ایجاد سلامت در جامعه هستند.

علی کابوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: فعالان در حوزه دامپزشکی چه در بخش خصوصی یا دولتی به‌عنوان سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها و سلامت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه فعالان در حوزه دامپزشکی شبانه‌روز در جهت اعتلای بهداشت و سلامت جامعه کوشش می‌کنند، افزود: خط قرمز ما سلامت جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ضمن یادآوری چهاردهم مهر با عنوان روز دامپزشکی افزود: روز دامپزشکی به هفته دامپزشکی تبدیل شده است، از این رو چهاردهم تا بیستم مهر به‌عنوان هفته دامپزشکی نام دارد.

وی با بیان اینکه قرار است در این هفته مراسمی به مناسب هفته گرامیداشت روز دامپزشکی داشته باشیم، اضافه کرد: این برنامه در روز پنجشنبه، نوزدهم مهر، برگزار می‌شود.

کابوسی با یادآوری اینکه گروه‌های جهادی در این هفته خدمات بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار به صورت رایگان انجام می‌دهند، افزود: در طول سال نیز این خدمات ارائه می‌شد، اما در این هفته به صورت ویژه‌تری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز دامپزشکی استان گلستان سلامت جامعه است، افزود: اداره کل دامپزشکی با توجه به شرح وظایفی که دارند با بیماری‌های مشترک و غیرمشترک بین انسان و حیوان مبارزه می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با بیان اینکه ۸۲۰ بیماری مشترک بین انسان و دام داریم، اضافه کرد: این موضوع، رسالت همکارانم را دو چندان می‌کند.

وی شعار هفته دامپزشکی در سال‌جاری را «غذای دام سالم، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم» دانست و گفت: در واقع خط قرمز ما سلامت جامعه از مزرعه تا سفره است و به این ترتیب کنترل بهداشتی در این زمینه خواهیم داشت و به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که گوشت‌های مصرفی از سلامت و بهداشت کامل برخوردار است.

کد خبر 797192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.