ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف استقلال خوزستان می‌​رود که در دو بازی گذشته در لیگ برتر رنگ پیروزی را ندیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه چهاردهم مهر_ از ساعت ۱۹ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند.

سپاهان هرچند در دیدار قبلی موفق شد استقلال تاجیکستان را در رقابت‌های آسیایی شکست دهد، اما در رقابت‌های لیگ برتر دو هفته است که نمی‌تواند پیروزی شود. شاگردان مورایس پس از چهار برد متوالی در آغاز لیگ، در هفته پنجم برابر ذوب‌آهن با نتیجه تساوی متوقف شدند و در هفته ششم شکستی تلخ مقابل تیم تراکتور در خانه متحمل شدند.

طلایی‌پوشان اصفهانی که در دو هفته اخیر لیگ برتر پنج امتیاز از دست داده‌اند، به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند این هفته هم امتیاز از دست دهند زیرا بیش از پیش از رقبای اصلی خود در راه قهرمانی عقب می‌افتند.

مورایس، سرمربی سپاهان برای دیدار با استقلال خوزستان همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و بدون مصدوم و محروم آماده این تقابل است.

زوج مطمئن دفاعی در قلب دفاع

با محرومیت هادی محمدی در دیدار با استقلال تاجیکستان، این محمد دانشگر بود که زوج حزباوی در قلب دفاع سپاهان شد. این دو مدافع باکیفیت که در هفته‌های ابتدایی لیگ نیز به عنوان انتخاب‌های اول مورایس در ترکیب اصلی حضور داشتند، به احتمال فراوان در بازی با استقلال خوزستان نیز در ترکیب قرار می‌گیرند، اما در پست‌های دفاع راست و چپ مورایس هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و به نظر می‌رسد گزینه ایده‌آلی برای این پست‌ها در تیمش پیدا نکرده است. در دفاع راست صالح حردانی، آریا یوسفی و وحدت حنانوف گزینه‌های مورایس هستند که با توجه به استفاده از یوسفی در خط حمله و عملکرد ضعیف حردانی در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد همچون بازی با استقلال تاجیکستان، مورایس از حنانوف در پست دفاع راست استفاده کند. در دفاع چپ نیز حسین گودرزی و وحدت حنانوف گزینه‌های مورایس هستند که اگر حنانوف در پست دفاع راست به کار گرفته شود، گودرزی همچون بازی با استقلال تاجیکستان در پست دفاع چپ به کار گرفته می‌شود؛ اینگونه خط دفاع چهارنفره جلوی پیام نیازمند که در چارچوب طلایی‌پوشان قرار دارد، تشکیل می‌شود.

دومین حضور فیکس انزونزی در ترکیب سپاهان

از پوستر رسمی باشگاه سپاهان برای دیدار با استقلال خوزستان مشخص است که انزونزی در ترکیب اولیه طلایی‌پوشان قرار خواهد گرفت و به احتمال فراوان محمد کریمی دیگر هافبک وسط سپاهان خواهد بود. اگر مورایس قصد داشته باشد از سیستم ۴-۳-۳ استفاده کند، دابو به عنوان هافبک هجومی به‌کار گرفته می‌شود و اینگونه تکلیف خط هافبک مشخص می‌شود، اما در صورت استفاده از سیستم ۴-۴-۲، همچون دو بازی قبلی، دابو یا کریمی از ترکیب خارج می‌شوند و یک مهاجم اضافه می‌شود.

محمدمهدی محبی، رضا شکاری، آریا یوسفی و مهدی لیموچی چهار بازیکنی هستند که می‌توانند در سمت چپ و راست خط هافبک به کار گرفته شوند که احتمال حضور یوسفی و محبی بیش از سایرین است. این احتمال هم وجود دارد که از یوسفی در خط دفاع استفاده شود و رضا شکاری به عنوان هافبک چپ به ترکیب اضافه شود.

کامارا نخستین گل لیگ برتری را هم می‌خواهد

ابوبکر کامارا و جواد آقایی‌پور پس از درخشش در بازی قبل مقابل استقلال تاجیکستان امیدوارند مقابل استقلال خوزستان هم در ترکیب ثابت قرار گیرند. رضا اسدی و کاوه رضایی دیگر مهاجمان سپاهان هستند که در صورت استفاده از سیستم چرخشی، شانس بازی آن‌ها نیز بالا خواهد بود. در هر صورت در این منطقه از زمین مورایس غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توان شانس بیشتری برای مهاجمی قائل بود.

ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال خوزستان به شرح زیر است:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمدامین حزباوی، حسین گودرزی، وحدت حنانوف، محمد کریمی (برایان دابو)، استیون انزونزی، محمدمهدی محبی، آریا یوسفی (رضا شکاری)، ابوبکر کامارا و کاوه رضایی (جواد آقایی‌پور)

کد خبر 797129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.