تکرار فینال جام‌جهانی فوتبال در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتسال / سلام دنیا به سوپرکلاسیکو

تیم‌ملی فوتسال آرژانتین با پیروزی سه بر دو مقابل فرانسه به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان رسید و حریف برزیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین بازی از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان روز گذشته _پنج‌شنبه دوازدهم مهر_ میان تیم‌های ملی فوتسال آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ در تاشکند برگزار شد و تیم‌ملی فوتسال آرژانتین با پیروزی سه بر دو مقابل حریف اروپایی خود، به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۴ رسید و بدین ترتیب باتوجه به حضور برزیل در بازی پایانی، فوتسال‌دوستان فینال تمام آمریکایی شاهد خواهند بود.

خیلی‌زود و در دقیقه سوم این بازی مهم، آلن براندی که سعی داشت لوکوکا دروازه‌بان فرانسه را دریبل بزند، خطای پنالتی گرفت و این ضربه را کوین آریتا علی‌رغم تشخیص درست لوکوکا به گل تبدیل کرد. فرانسوی‌ها گل آلبی‌سلسوه را در دقیقه شش توسط نیکولاس مندز خیلی زود پاسخ دادند. اما تنها دو دقیقه گل تساوی‌بخش خروس‌ها دوام آورد و حرکت انفرادی بوریتو و پاس بی‌نقص وی به پای تیرک دروازه برای آنجل کلودینو دومین گل آرژانتین را به‌ثبت رساند.

تکرار فینال جام‌جهانی فوتبال در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتسال / سلام دنیا به سوپرکلاسیکو

در لحظات پایانی ضربه عبدالصمد محمد بهترین گلزن تاریخ فرانسه پس برخورد به تیرک روی خط دروازه فرود آمد و با بازبینی تصویر (ویدیوچک) توپ راهی به گل پیدا نکرده بود و نیمه نخست با برتری دو بر یک آرژانتین به پایان رسید. در نیمه دوم، بازیکنان دو تیم ضربات پیاپی به سوی دروازه‌ها شلیک می‌کردند و در دقیقه پنج یکی از آن شوت‌ها با مهار اشتباه سارمینتو مقابل پای مامادو توره افتاد و ستاره تیم‌ملی فوتسال فرانسه با یک ضربه غیرقابل مهار بازی را به تساوی دو بر دو رساند.

نیمه‌دوم و در دقیقه شانزدهم بازی، محدودیت خطای فرانسوی‌ها به پایان رسید و دو دقیقه آرژانتین سه پنالتی نقطه دوم را به دست آورد که ضربه فوق آریتا از گروس عبور کرد و به گل سوم آلبی‌سلسته تبدیل شد و فرانسه برای زدن گل سوم و به تساوی کشاندن بازی به پاورپلی روی آورد که هیچ نتیجه‌ای نداشت و سوت پایان آرژانتین را به فینال و فرانسه را هم به دیدار رده‌بندی فرستاد.

تکرار فینال جام‌جهانی فوتبال در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتسال / سلام دنیا به سوپرکلاسیکو

تیم‌ملی فوتسال فرانسه که در مرحله گروهی با ایران هم گروه بود و با کسب شش امتیاز در رده دوم قرار گرفت در دور یک‌هشتم نهایی توانست با نتیجه پنج بر دو از سد تایلند عبور کند. شاگردان «رافائل رینو» سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی دو بر یک پاراگوئه را شکست دادند و اکنون در اولین حضور در جام‌جهانی به بازی رده‌بندی رفت.

تیم‌ملی فوتسال آرژانتین که در دوره قبل این مسابقات عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرده بود در دور گروهی با برتری برابر اوکراین، افغانستان و آنگولا صدرنشین شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی از سد کرواسی عبور کرد. آرژانتینی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی هم توانستند با برتری شش بر یک در برابر قزاقستان به جمع چهار تیم پایانی رسید تا با غلبه‌بر فرانسه فینالیست شود.

تکرار فینال جام‌جهانی فوتبال در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتسال / سلام دنیا به سوپرکلاسیکو

دیدار نهایی جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان روز _یک‌شنبه پانزدهم مهر_ از ساعت ۱۸:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال برزیل و آرژانتین برگزار خواهد شد. دیدار رده‌بندی نیز از ساعت ۱۶ با تقابل تیم‌های ملی فوتسال فرانسه و اوکراین پیگیری خواهد شد.

آرژانتین که در ۹ دوره جام‌جهانی حضور داشته و در جام‌جهانی ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی در دنیا شده، فرصت دارد با برتری مقابل حریف کلاسیک خود جام دهم را هم به خانه ببرد تا بعد از یک‌دوره ناکامی بار دیگر ردای قهرمانی بپوشد. برزیلی‌ها نیز سلطان فوتسال جهان هستند که از ۹ دوره حضور در جام‌جهانی تاکنون در هفت فینال حضور داشتند و پنج جام قهرمانی را به خانه برده‌اند و فرصت دارند برای جام شماره ششم جشن بگیرند.

کد خبر 796948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.