حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه سال جاری حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در جشنواره ثبت شده است، گفت: این تعداد شرکت‌کننده در ۳۶ دوره گذشته جشنواره بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده علاقه و انگیزه قوی نسل جدید به حوزه هنر و سینما است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان صبح امروز _جمعه سیزدهم مهر_ در آئین افتتاحیه معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از مشارکت گسترده شهروندان اصفهانی در فرآیند ثبت‌نام و داوری اظهار کرد: هنگامی که فرایند فراخوان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در داوری و خبرنگاری جشنواره آغاز شد، میزان دلبستگی و علاقه مردم اصفهان به این جشنواره، برای ما مایه مباهات و دلگرمی دوچندان بود.

وی افزود: حضور پررنگ خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها در این رویداد نشان‌دهنده عمق پیوند تاریخی و فرهنگی جشنواره کودک با هویت اصفهان است.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تاکید کرد: برخی از پدر و مادرها که فرزندانشان در آزمون خبرنگاری نتوانستند به موفقیت برسند، ناراحتی داشتند، از این‌رو تلاش کردیم با همکاری دبیر جشنواره، سهمیه داوری را افزایش دهیم تا حضور بیشتری از کودکان و نوجوانان را در جمع داوران داشته باشیم.

بکتاشیان با اشاره به اینکه سال جاری حضور ۱۶۰۰ کودک و نوجوان در جشنواره ثبت شده است، گفت: این تعداد شرکت‌کننده در ۳۶ دوره گذشته جشنواره بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده علاقه و انگیزه قوی نسل جدید به حوزه هنر و سینما است.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، فضایی حرفه‌ای و مناسب برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم تا استعدادهای هنری و فرهنگی خود را شناسایی و مسیر آینده‌شان را تعیین کنند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان خاطرنشان کرد: هنر سینما، به‌عنوان یک هنر خلاق و تأثیرگذار، می‌تواند به رشد و تعالی فرزندان کمک کند.

بکتاشیان با بیان اینکه فیلم‌های خوبی به این دوره از جشنواره آمده است، گفت: داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان تمام فیلم‌ها را تماشا خواهند کرد و جشنواره بر اساس آرای آن‌ها برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

وی افزود: ارتباط نزدیک فیلم‌سازان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان با این داوران جوان، آشنایی با دغدغه‌ها، نیازها و تفکرات آن‌ها، موجب رشد و بالندگی سینمای کشور در آینده خواهد شد.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تاکید کرد: یکی از نکات مهم این است که والدین در گروه جشنواره عضو شوند و اطلاعات لازم را از طریق این گروه به‌دست آوردند، زیرا هیچ مرجع دیگری به‌جز کانال‌های رسمی داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان مورد تأیید نیست.

بکتاشیان با اشاره به نگرانی کودکان در خصوص رای‌دهی و حضور موبایل در سینما گفت: تا ساعت ۴ صبح فردا امکان ثبت آرا در منزل وجود دارد و بنابراین نیازی به آوردن تلفن همراه به سینما نیست، همچنین والدین نباید استرس داشته باشند و پس از بازگشت کودکان به خانه، رای‌هایشان را ثبت کنند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان درباره برنامه‌ریزی ورود به سینماها تصریح کرد: تمام کودکان باید کارت‌های جشنواره خود را همراه داشته باشند تا بتوانند به سینماها وارد شوند، همچنین پذیرایی محدودی نیز برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است و والدین باید به دقت برنامه‌ریزی کنند تا کودکان به موقع به سینما برسند، زیرا از دست دادن زمان موجب می‌شود که در داوری‌ها و خبرنگاری به‌خوبی مشارکت نکنند.

بکتاشیان با اشاره به بین‌المللی بودن جشنواره و آرزوی حضور کودکان سراسر جهان در آن گفت: به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی، بسیاری از کودکان و نوجوانان از حق زندگی و رشد محروم شده‌اند؛ جمهوری اسلامی ایران با اهمیت ویژه‌ای که به حوزه کودک و نوجوان قائل است، نشان می‌دهد که آینده ایران، آینده‌ای درخشان است که توسط این نسل ساخته خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم سال آینده جشنواره را با حضور کودکان و نوجوانان لبنان و بیروت برگزار کنیم و دیگر اثری از رژیم صهیونیستی بر روی کره زمین نباشد تا تمام کودکان جهان بدون ترس از جنگ و کشتار، زندگی کنند و در این جشنواره بین‌المللی شرکت کنند.

کد خبر 796940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.