گزارش عراقچی از سفر رئیس جمهور به قطر

وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی جزئیات دیدارهای رئیس جمهور در جریان سفر به قطر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعباس عراقچی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گزارشی در خصوص سفر به قطر در معیت رئیس‌جمهور نوشت: به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و در معیت دکتر مسعود پزشکیان، ریٔیس جمهور کشورمان در سفری دو روزه از دوحه بازدید کردیم.

وی ادامه داد: ریٔیس جمهور و هییٔت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در این سفر ضمن شرکت در سومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا، با امیر قطر، نخست‌وزیر تایلند، هییٔت عالی‌رتبه حماس و وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو داشتند. در نشست مشترک دوجانبه با قطر ۶ سند همکاری به امضای مقامات عالی طرفین رسید.

عراقچی تاکید کرد: دیدار با ایرانیان عزیز مقیم قطر نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود. همچنین فرصتی حاصل شد که علاوه بر همراهی با دکتر پزشکیان در برنامه‌های عالی و متنوع، در اولین نشست مشترک با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و رایزنی قرار دهیم و بر همگرایی و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف و بر ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فی‌مابین و یافتن راه‌های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تاکید کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در این نشست بر توجه ویژه و اهتمام دایٔمی کشورمان به همسایگان، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشورهای منطقه تصریح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین لازم است به تیزپروازان رشید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هواپیمای حامل ریٔیس جمهور را تا مقصد همراهی کردند، خداقوت عرض کنم.

کد خبر 796934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.