نمایشگاه فن‌نما نقش اساسی در پیشبرد اهداف نوآورانه کشور دارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه فن‌نما نقش اساسی در پیشبرد اهداف نوآوری جمهوری اسلامی ایران دارد.

رمضان رحیمی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نقش اساسی در پیشبرد اهداف نوآوری جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مربوط به این موضوع که از نخبگان علمی کشور هستند، اعتماد و از ابتکارات و نوآوری‌های آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلف استفاده کنند، شهرداری‌ها نیز در قسمت‌های مختلف خود این دستاوردها را به کار می‌گیرند و این نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت فناوری کشور خواهد داشت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سطح کلان کشور و به اقتضای زمان، استفاده از دانش فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به اندازه کافی انجام نشده است.

رحیمی گفت: سهم استفاده کشور از این ظرفیت‌ها بسیار اندک بوده است و انتظار می‌رود که بیشتر استفاده شود، زیرا این دستاوردها نقش مؤثری در توسعه کشور دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ضروری است و باید از ابتکارات آن‌ها استفاده شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعضی از بخش‌های نمایشگاه فن نما خاطرنشان کرد: بحث صنعت خودروی برقی، مباحث مرتبط با کشاورزی و مدیریت آب که به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند و علم رباتیک از جمله بخش‌هایی بودند که در این نمایشگاه از آن‌ها بازدید کردم.

رحیمی گفت: بازدید از این نمایشگاه‌ها و مشاهده صنایع و فناوری‌هایی که در آن‌ها استفاده شده، به افراد روحیه می‌دهد؛ نمایشگاه‌هایی مشابه را قبلاً در کشور دیده بودیم، اما به این گستردگی نبوده است، از این‌رو امیدوارم که این نمایشگاه موجب افزایش امید و انگیزه برای برگزارکنندگان و سایر علاقه‌مندان این حوزه باشد.

کد خبر 796929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.