تجلی «امید به تعالی» و «ارزش‌آفرینی» در فن نما

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: «امید به تعالی» و «ارزش‌آفرینی» در نمایشگاه فن نما نشانه‌ای از نیاز جامعه به ایجاد هم‌افزایی و هم‌فکری در حوزه ترافیک است که می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان و پاسخ به نیازهای ترافیکی شهرها و ک

سعید ساکت در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: حوزه مهندسی ترافیک، نیاز به همکاری نزدیک با فناوری‌های نوین و دانش‌های روز دارد، زیرا یک حوزه فناورانه و مبتنی بر علوم مهندسی است.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط نزدیک با تمام جنبه‌های فنی و علمی این حوزه افزود: مدیریت ترافیک شهری به‌عنوان یک مسئولیت حیاتی، نیازمند تعامل و همکاری نزدیک با مجموعه‌های مؤثر و دانش‌بنیان است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به رشد سریع تکنولوژی تاکید کرد: ارتباطات در این زمینه باید بر اساس یک برنامه مدیریتی کاملاً منسجم و مشخص برقرار شود و هرگونه اشتباه در این راستا می‌تواند تبعات منفی برای شهروندان به همراه داشته باشد.

ساکت با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های جدید برای بهبود وضعیت ترافیکی گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون «فن‌نما» که در حال حاضر دومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه «امید به تعالی» و «ارزش‌آفرینی» در نمایشگاه فن نما نشانه‌ای از نیاز جامعه به ایجاد هم‌افزایی و هم‌فکری در حوزه ترافیک است، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان و پاسخ به نیازهای ترافیکی شهرها و کلان‌شهرها عمل کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از تداوم تلاش‌های شهرداری در حوزه‌های ترافیکی و پیشتازی این شهر در بسیاری از زمینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: شهرداری این کلان‌شهر با برنامه‌ریزی‌های هدفمند در حوزه معاونت حمل‌ونقل، توجه ویژه‌ای به مسائل آرام‌سازی، روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک دارد، البته از موضوع توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه با شاخص ریلی‌سازی و برقی‌سازی هم نمی‌گذریم.

ساکت با اشاره به موضوع هوشمندسازی به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی فعالیت‌های این معاونت گفت: این موضوع در تمام جنبه‌های نظارتی، اعمال قانون و تسهیل‌گری ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد توجه قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در فرایندهای حمل‌ونقل افزود: این همکاری باید با نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی در زمینه چالش‌های ترافیکی شکل گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با ابراز امیدواری به تعاملات مثبت میان معاونت حمل‌ونقل و نهادهای علمی، از برگزاری جلسه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقه و انگیزه‌ای که این نهادها و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک دارد، می‌تواند به ظرفیت‌های عظیمی برای بهبود وضعیت ترافیک در اصفهان و دیگر کلان‌شهرها منجر شود.

ساکت از ظرفیت‌های نوین این معاونت به عنوان یک نهاد حمایت‌کننده از فعالیت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و گفت: این معاونت به معرفی و شناسایی تکنولوژی‌ها و یافته‌های پژوهشی می‌پردازد و در زمینه‌های حمل‌ونقل پاک و زیست فناورانه به شکل فعالانه مشارکت دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های ویژه در دست اقدام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، از استقبال مثبت شرکت‌های داخلی و خارجی از این طرح‌ها خبر داد و ادامه داد: این تعاملات می‌تواند در آینده نزدیک گسترش پیدا کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه نگاه و رویکرد این معاونت باید همواره در راستای حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی شهری باشد، زیرا رویکرد ما این است که هوای شهر و کشورمان را داشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم که نتایج این تلاش‌ها بتواند اثرات مثبتی برای کشور به ارمغان آورد.

کد خبر 796928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.