برگزاری یادواره «شهدای غریب » در چهارمحال‌وبختیاری  + فیلم

نخستین یادواره «شهدای غریب » چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت استان امروز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت چهارمحال‌وبختیاری صبح امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ با حضور خانواده‌های شهدا، جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.

این شهدای والامقام مربوط به هفت شهرستان فرخ‌شهر، بن، سامان، بروجن، فارسان، لردگان و شهرکرد هستند که پیش از برگزاری یادواره استانی، چهار یادواره شهرستانی برای این شهدای والامقام با حضور عموم مردم و مسئولان برگزار شد.

شناسایی ۲۲۲۴ شهید غریب اسارت در سطح کشور

محمدجواد زمردیان، دبیر کنگره ملی شهدای غریب اظهار کرد: بیست و هشتمین پاسداشت شهدای غریب اسارت امروز به همت بلند مسئولان و مردم چهارمحال‌وبختیاری در حال برگزاری است، شهدای که از باب اینکه مظلومانه و غریبانه اما عزتمندانه دور از وطن شهید شدند، به شهدای غریب معروف شدند.

وی افزود: سوابقی که مأموران صلیب سرخ در نوشته‌های خود رد و بدل کرده بودند و به دست کنگره شهدای غریب رسیده است، به علل شهادت این شهدا برخوردیم که بسیار قابل توجه بود، ضرب و شتم، شکستگی قفسه سینه، بیماری اسهال خونی، مواردی که نشان دهنده اوج رذالت رژیم بعث عراق است.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت ادامه داد: طبق اعلام رژیم بعث عراق تنها ۱۵۳ شهید به کشور اعلام شد، اما تاکنون دو هزار و ۲۲۴ شهید غریب اسارت شناسایی شدند، که پس برگزاری پنج یادواره کنگره ملی شهدا غریب کشور برگزار خواهد شد.

زمردیان تصریح کرد: ۱۶ شهید غریب اسارت در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شدند که اطلاعاتی زیادی در مورد این شهدا دسترس نیست، اما در عین گمنامی ویژگی‌های اخلاقی بارزی دارند که نشان تربیت شده الهی و مکتب استقامت و پایداری این شهدا است.

وی گفت: دل‌های ما این روزها عزادار مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله است، شهیدی که در مکتب استقامت و پایداری پرورش یافت و امروز یار و مددکار ما در سرای باقی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از شناسنامه و پرونده شهدای غریب اسارت رونمایی شد، همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های ۱۶ شهید والامقام غریب اسارت استان تجلیل شد.

کد خبر 796776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.