اعلام جزئیات آیین افتتاح معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: آیین افتتاح معنوی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فردا _جمعه سیزدهم مهر_ از ساعت ۰۹:۰۰ در سالن گلستان شهدا برگزار شود.

میثم بکتاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه معنوی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این مراسم قرار است فردا _جمعه سیزدهم مهر_ از ساعت ۰۹:۰۰ در سالن گلستان شهدا برگزار شود.

وی افزود: سال جاری مراسم افتتاحیه را به‌صورت معنوی در سالن گلستان شهدا خواهیم داشت و این موضوع را به داوران و خبرنگاران نوجوان نیز اعلام کرده‌ایم که پذیرش آن‌ها ساعت ۰۹:۰۰ انجام می‌شود، خبرنگاران نوجوان نیز باید کارت‌های خود را دریافت کرده و با مربیان خود آشنا شوند تا بتوانند در برنامه‌های مختلف شرکت کنند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تاکید کرد: در برنامه افتتاحیه، مروری بر اتفاقات سال گذشته جشنواره خواهیم داشت و مسئولان برگزار کننده جشنواره توضیحاتی درباره جشنواره و الزامات و قوانین آنکه در این چند روز باید رعایت شود، از جمله بخش‌های مهم مراسم ارائه خواهند داد.

بکتاشیان با اشاره به انتهای مراسم افتتاحیه گفت: در انتهای برنامه، حرکت به سمت مزار شهدا و اهدای گل بر مزار آن‌ها را به‌عنوان بخشی از آئین تجلیل از شهدا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نکته اصلی این است که ما مدنظر داشتیم تا به دلیل اینکه شهر اصفهان، شهری شهیدپرور و مزین به نام شهداست، این رویداد بین‌المللی در این مسیر معنوی شکل بگیرد.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام برکت‌آور و شروع خوبی برای جشنواره باشد و با این حرکت معنوی از مکانی خاص آغاز شود، همچنین این فضا به گونه‌ای است که کودکان و نوجوانان می‌توانند موضوعات ایثار و از خودگذشتگی را در ذهن خود مرور کنند.

بکتاشیان گفت: شاید شهدای هشت سال دفاع مقدس، هم‌سن و سال نوجوانانی بودند که ما امروز در خدمتشان هستیم و زمانی همین کودکان و نوجوانان برای دفاع از آرمان‌ها و شرافت ملی و اعتقادی خود به میدان رفتند و این رویداد فرصتی برای تجدید میثاق با آن‌ها است و در حال حاضر هر کسی که می‌خواهد وارد هر حوزه‌ای شود، می‌تواند با نگاهی به این مکتب و سیره زندگی، مسیر خود را تعیین کند.

وی افزود: این جشنواره فرصتی است تا کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با ارزش‌های فرهنگی و ملی، تجربه‌ای از مشارکت در یک رویداد بین‌المللی را کسب کنند.

کد خبر 796771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.