مثلث گردشگری میان ۳ شهر شیراز، یزد و اصفهان تشکیل شد

شهردار شیراز گفت: تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران میان سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان در بازه زمانی چهار ساله پیش‌بینی شده است و اهداف، موضوعات و برنامه‌های مشترک با شیوه‌های اجرا تهیه و تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی امروز_ پنجشنبه دوازدهم مهر_ در آئین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران بین سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اظهار کرد: مقاومت پر توان‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز مقرر بود سومین همایش ملی سرمایه‌گذاری به میزبانی شیراز با حضور پنج سفیر خارجی برگزار شود اما به علت اینکه از دو شب گذشته تاکنون پروازها لغو شد این همایش برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.

شهردار شیراز با قدردانی از حضور شهردار یزد و اصفهان و رؤسای شوراها در این مراسم تصریح کرد: موعد مقرر رسید و شاهد انعقاد تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران میان سه شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان هستیم و در این تفاهم‌نامه بازه زمانی چهار ساله پیش‌بینی شده است و اهداف، موضوعات و برنامه‌های مشترک با شیوه‌های اجرا تهیه و تدارک دیده شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گردشگری پس از صنعت نفت و خودرو ارزآورترین صنعت درآمدی است و با ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد اما اهمیت این موضوع در سه شهر شیراز، یزد و اصفهان بیشتر است و توفیقات در هر شهر می‌تواند منجر به یک جریان‌سازی شود و تأثیرات آن برای کل کشور باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، زیارت و سلامت هر سه شهر با یکدیگر اشتراکاتی دارند، ادامه داد: شهر شیراز قطب گردشگری، پزشکی و دانشگاهی است و در کنار یزد و اصفهان می‌تواند اقدامات فزاینده‌ای در حوزه گردشگری با ایجاد مثلث گردشگری ایجاد کند.

شهردار شیراز تاکید کرد: گردشگرانی که به این سه شهر وارد می‌شوند، پیام‌آور و سفیرانی هستند که تأثیرات ملی و بین‌المللی را داشته باشند اما مصادیقی که در اجرای این طرح می‌توان تعریف کرد، در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساختی است که این اقدامات در هر سه شهر انجام شده است و باید اجرای این زیرساخت‌ها دنبال شود.

اسدی اظهار کرد: در کلان‌شهر شیراز پروژه‌های زیر ساختی مختلف آغاز شده است که بزرگترین پارک آبی شیراز و آکواریوم در کشور و تله کابین در دست اجراست، همچنین احیای پروژه زندیه که یکی از مهم‌ترین طرح‌های جامع بازآفرینی است، در حال اجراست.

وی افزود: ما باید به دنبال تدوین طرح کلی مثلث گردشگری ایران باشیم و برگزاری هفته گردشگری به صورت دوره‌ای به میزبانی هر سه شهر مدنظر باشد و اجرای سفرهای انبوه در سه شهر، تبلیغات گسترده، تقویت خدمات بین راهی، راه‌های ریلی و جاده‌ای از اهداف این تفاهم‌نامه است که باید در این طرح اجرا و عملیاتی شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: هر سه شهر شیراز، اصفهان و یزد عضو شهرهای تاریخی جهان هستند و شهرداری شیراز عضو هیئت مدیره متروپلیس و مهم‌ترین کلان‌شهر جهان است و شهر شیراز عنوان پایتخت محیط زیست را دارد و در طول یک سال حتی یک روز آلوده نداشت و این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی و شهرداری شیراز به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع است.

اسدی تاکید کرد: با توجه به شکل‌گیری مثلث گردشگری در برخی از کشورهای جهان که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت و هم‌افزایی بسیار خوبی میان این کشورها مشاهده شده است، هم‌افزایی که در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران زیرساخت‌های حمل‌ونقلی بسیار مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سودای مثلث گردشگری بودیم و امروز این موضوع محقق شد.

کد خبر 796752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.