ظرفیت مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در توقف جنایات صهیونیست‌ها به‌کار گرفته شود

رئیس‌جمهور ایران بر اهمیت هم‌افزایی و هم‌صدایی کشورهای آسیایی با تاکید بر جلوگیری از تنش‌زایی و بحران‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: کشورهای آسیایی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های منطقه‌ای باید ضمن جلوگیری از دخالت بیگانگان در منطقه، در توقف این جنایات نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه به قطر و در حاشیه اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، در دیدار «پائونگ‌ترن شیناواترا» نخست‌وزیر تایلند، روابط طولانی و چهارصد ساله ایران و تایلند را بستری مناسب برای افزایش مراودات و ارتباطات میان دو کشور دانست و اظهار کرد: به‌طور قطع تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مشترک میان ایران و تایلند می‌تواند این ارتباطات را به تصمیمات خوبی به نفع دو کشور و دو ملت برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اتفاقات ناگوار در حال وقوع در منطقه ناشی از تجاوزگری رژیم صهیونیستی را که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار زن و کودک بی‌گناه در غزه و لبنان شده است، بسیار تلخ، تأسف‌بار و شرم‌آور برای جهان دانست و افزود: این رژیم زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و بیمارستان‌ها و مدارس و اهداف غیرنظامی را با ادعای دفاع از خود بمباران می‌کند و چنین وقایعی در سایه سکوت جامعه بین‌المللی تاسف‌آور است.

رئیس‌جمهور بر اهمیت هم‌افزایی و هم‌صدایی کشورهای آسیایی با تاکید بر جلوگیری از تنش‌زایی و بحران‌آفرینی این رژیم در منطقه گفت: کشورهای آسیایی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های منطقه‌ای نظیر مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، باید ضمن جلوگیری از دخالت بیگانگان در منطقه، در توقف این جنایات نقش‌آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: همه باید برای تحقق صلح تلاش کنیم و درصدد ایجاد جهانی بدون خشونت باشیم.

ظرفیت سازمان‌هایی نظیر مجمع گفتگوی همکاری آسیا در توقف جنایات صهیونیست‌ها به کار گرفته شود

خواستار برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان هستیم

پائونگ‌ترن شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با پزشکیان گفت: نشست‌هایی همچون مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا فرصت بسیار مناسبی است تا مشکلات و دغدغه‌های مشترکمان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: برای ما بسیار غم‌انگیز است که شاهد کشته شدن انسان‌های بی‌گناه باشیم؛ ما خواستار برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان هستیم و برای مشارکت در ایجاد صلح آمادگی داریم.

به گزارش ایمنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه، یازدهم مهر ۱۴۰۳ به‌منظور دیدار رسمی دوجانبه با امیر قطر و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به قطر سفر کرد.

کد خبر 796741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.