تدوین پیوست فرهنگی برای برنامه‌های گردشگری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: تدوین پیوست فرهنگی برای برنامه‌های گردشگری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ در دیدار با مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدای والامقام انقلاب اسلامی است که فرصت برنامه‌ریزی در حوزه‌هایی نظیر گردشگری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در برنامه‌های گردشگری افزود: به عنوان نمونه منطقه گردشگری اوپرت یا سایر نقاط که فاصله زیادی با مناطق شهری دارند، نیازمند تدوین طرح‌های فرهنگی به منظور بهره‌مندی عموم مردم از طبیعت هستند، زیرا تمام افراد حق استفاده از طبیعت را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، رعایت حدود شرعی و قانونی در طبیعت‌گردی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: موضوع سیاحت و گردشگری در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد اشاره واقع شده است، زیرا در خلقت پروردگار نظیر آسمان شب یا طبیعت، نکات فراوانی برای خردمندان وجود دارد.

مطیعی با بیان اینکه در اقتصاد گردشگری نباید نسبت به آداب فرهنگی و حدود شرعی بی‌توجه بود، تصریح کرد: برخی افراد که در اقلیت قرار دارند تلاش می‌کنند از بسترهای گردشگری سوءاستفاده کنند، در حالی که عامه مردم به‌ویژه خانواده‌ها علاقه دارند از این فضا برای نشاط و شادابی استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز گردشگری گناه آلود در برخی کشورها افزود: نباید با سهل‌انگاری در مدیریت، شاهد تغییر فضای اماکن گردشگری استان به سمت فساد باشیم، زیرا عوارض آن دامن افراد همان منطقه را نیز خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: زائرسراها یا استراحتگاه‌های بین راهی باید همچون شهرستان سرخه از تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند که البته این امر نیازمند اعتبارات کافی است.

کد خبر 796733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.