تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر آب ۱۰۰ هکتار عرصه فضای سبز شهری را تأمین می‌کند

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: با افتتاح تأسیسات تکمیلی تصفیه‌خانه پساب سپاهان‌شهر حدود ۷۰ لیتر آب در ثانیه تصفیه می‌شود؛ این تصفیه‌خانه می‌تواند آب مورد نیاز ۱۰۰ هکتار از اراضی و عرصه فضای سبز شهری را تأمین کند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شرایط بحران آب در منطقه ۵ شهرداری اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای غلبه بر مشکل کم‌آبی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب مطابق با استاندارد محیط زیست در تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز است که در چند سال اخیر مورد توجه مدیریت شهری در اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب‌های خاکستری از سال ۱۳۹۶ در شهر اصفهان آغاز شده است، افزود: با احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب سپاهان شهر، کسری آب در آبیاری فضای سبز منطقه ۵ شهرداری اصفهان تأمین می‌شود، چرا که آب مورد نیاز فضای سبز از چاه‌های حاشیه زاینده‌رود تأمین می‌شود، اما کمبود آب و بسته شدن زاینده‌رود بر روی چاه‌ها تأثیر زیادی گذاشته به‌طوری که بعضی از چاه‌ها خشک شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان عنوان کرد: با افتتاح تأسیسات تکمیلی تصفیه‌خانه پساب سپاهان‌شهر حدود ۷۰ لیتر آب در ثانیه تصفیه می‌شود؛ این تصفیه‌خانه می‌تواند آب مورد نیاز ۱۰۰ هکتار از اراضی و عرصه فضای سبز شهری را تأمین کند.

کارگر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد آبیاری فضای سبز شهر با استفاده از آب‌های خاکستری انجام می‌شود که نویدبخش حفظ و نگهداری فضای سبز شهر به‌عنوان فیلتر تنفسی است، ادامه داد: منطقه ۵ شهرداری اصفهان با وسعت شش هزار و دو هکتار و فضای سبزی به مساحت ۵۸۳ هکتار در جغرافیای متفاوتی از سایر مناطق شهر اصفهان قرار دارد به همین علت برای آب‌رسانی به این تأسیسات نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است.

وی بیان کرد: هم اکنون تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های پساب کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 796718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.